درخواست از وزیر پیرامون مصوبه در خصوص آزمون بورد

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
پیرو مصوبه نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیرامون آزمون بورد و تغییر نحوه پذیرش به استحضار میرساند این مصوبه به زعم دستیاران ذی نفع، منافی عدالت آموزشی و در تعارض با منافع دستیارانیست که با علم امکان رقابت در آزمون بورد به طور منصفانه و در زمان مقرر، ادامه تحصیل در مقطع دستیاری را پذیرفتند.

این مصوبه علاوه بر سلب ادامه تحصیل در رشته‌های فوق تخصصی طبق برنامه ریزی قبلی یک دستیار، انگیزه شرکت در آزمون بورد را به علت ایجاد فاصله زمانی پس از اتمام تحصیل و تغییر مکرر منابع در متقاضی از بین می‌برد.

متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنان از مغفول ماندن آموزش در دوران دستیاری بی اطلاعست. در حالی که عمده زمان دستیاران معطوف به ارایه خدمات درمانی به جامعه است، تنها فرصت مطالعه در سال آخر دوره دستیاری فراهم میگردد که با تصویب این مصوبه عملا دستیاران به فعالیت درمانی و جبران کمبود نیروهای متخصص وادار می‌شوند.
همچنین با اجرای این مصوبه متخصصین تازه فارغ التحصیل از همکاری با مراکز دانشگاهی محروم مانده و به مناطق کمتر برخوردار کوچانده خواهند شد که واضحا با سیاست های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در تضاد است.
آفت دیگر این مصوبه تغییر در نحوه امتیاز دهی حین تقسیم طرح ضریب کا و سرباز هیئت علمی است که همواره مورد بحث و همراه با بی اعتمادی بوده است.
لذا مستدعیست با عنایت به موارد مذکور ضمن بازبینی این مصوبه در جهت سلامت و عدالت آموزشی گام بردارید.

درخواست از وزیر پیرامون مصوبه در خصوص ارمون بورد

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
پیرو مصوبه نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیرامون آزمون بورد و تغییر نحوه پذیرش به استحضار میرساند این مصوبه به زعم دستیاران ذی نفع، منافی عدالت آموزشی و در تعارض با منافع دستیارانیست که با علم امکان رقابت در آزمون بورد به طور منصفانه و در زمان مقرر، ادامه تحصیل در مقطع دستیاری را پذیرفتند.

این مصوبه علاوه بر سلب ادامه تحصیل در رشته‌های فوق تخصصی طبق برنامه ریزی قبلی یک دستیار، انگیزه شرکت در آزمون بورد را به علت ایجاد فاصله زمانی پس از اتمام تحصیل و تغییر مکرر منابع در متقاضی از بین می‌برد.

متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنان از مغفول ماندن آموزش در دوران دستیاری بی اطلاعست. در حالی که عمده زمان دستیاران معطوف به ارایه خدمات درمانی به جامعه است، تنها فرصت مطالعه در سال آخر دوره دستیاری فراهم میگردد که با تصویب این مصوبه عملا دستیاران به فعالیت درمانی و جبران کمبود نیروهای متخصص وادار می‌شوند.
همچنین با اجرای این مصوبه متخصصین تازه فارغ التحصیل از همکاری با مراکز دانشگاهی محروم مانده و به مناطق کمتر برخوردار کوچانده خواهند شد که واضحا با سیاست های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در تضاد است.
آفت دیگر این مصوبه تغییر در نحوه امتیاز دهی حین تقسیم طرح ضریب کا و سرباز هیئت علمی است که همواره مورد بحث و همراه با بی اعتمادی بوده است.
لذا مستدعیست با عنایت به موارد مذکور ضمن بازبینی این مصوبه در جهت سلامت و عدالت آموزشی گام بردارید.

[signature]

۷۵۷ signatures

با دوستانتان در میان بگذارید

   

پاسخ بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

مرا مطلع کن از
avatar
wpDiscuz
Powered by Themes24x7