متخصصین

اعتراض متخصصین بیهوشی در پی کاهش تعرفه بیهوشی

به گزارش صدای پزشکان در پی انتشارخبر کاهش تعرفه خدمات بیهوشی، رییس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه مازندران، طی مصاحبه ای نقطه نظرات خود را بیان داشت.
خانم دکتر فرهودی اظهار کردند متخصصین رشته بیهوشی جزء پاک دست ترین متخصصین کشور میباشند ونقش کلیدی و حمایتی آنها برای تمامی رشته های تخصصی بالینی محرز میباشد و از اینکه مورد توهین آشکار قرار گیرد را بر نمیتابند و از مسئولین تصمیم گیرنده در مورد تعرفه ها درخواست دارد ، مستندات مبنی بر پرداخت اضافی به متخصصین بیهوشی را ارائه دهند تا مشخص شود چه دلیلی منجر به تصمیم گیری برای کاهش تعرفه های این رشته شده است.
در شرایطی که برای سایر گروه ها افزایش پنج درصدی در تعرفه در نظر گرفته شد، با چه استدلال قانونی و محکمه پسند به خود اجازه کاهش ٢۵درصد تعرفه بیهوشی راداده اند ؟!
بیمه ها با پرداخت نکردن تعرفه ها ی متعدد خدمات به بیهوشی ازجمله کدهای تعدیلی مثل داشتن بیماریهای متعدد که موجب افزایش خطرات بیهوشی در بیمار میگردد، حرکتی خلاف کتاب تعرفه کالیفرنیا که مرجع ارزش گذاری تعرفه در وزارت خانه میباشد انجام داده اند و باید جوابگو باشند. حال در این شرایط باز هم تعرفه بیهوشی را کاهش می دهند.
متخصصین بیهوشی حدود یک سال است که تعرفه خدمات انجام شده خود را که برای بیماران انجام داده اند از بیمه ها دریافت نکردند . علیرغم این بی مهری کوچکترین خللی در ارایه خدمت با کیفیت برای بیماران خود بوجود نیاوردند چرا که حراست از جان بیماران رنجور را از وظایف انسانی و شغلی خود دانسته و به آن عمل کرده اند به جای سپاس گزاری از همراهی بی دریغ شان مواجه با تصمیم غیر کار شناسانه وغیر عادلانه تصمیم گیرندگان تعرفه خدمات شده اند. آیا راهی غیر ازشکایت و اعتراض برای این تصمیم گیری مغایر با عدالت بین رشته ایی که جزء اهداف طرح تحول سلامت است مانده است ؟
انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه مازندران همراه و همگام با انجمن کشوری بیهوشی و انجمن مراقبتهای ویژه و انجمن درد ، برای احقاق حقوق همکاران خود و بابت توهین به رشته بیهوشی پیگیریهای قانونی خود را دنبال خواهد کرد و تا رسیدن به عدالت بین رشته ایی از پای نخواهد نشست.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7