دانشجویان صنفی

گزارشی از وضعیت دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد تنکابن پس از پذیرش واحد بین الملل دانشگاه رامسر

با تماس های مختلف دانشجویان دانشکده پزشکی تنکابن با شکایت از وضعیت آنجا، صدای پزشکان برآن شد تا براساس اظهارات جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه گزارشی در این خصوص تهیه نماید.

دانشگاه ازاد تنکابن با سابقه ۳۰ساله تربیت پزشک جزء اولین دانشگاه¬های آزاد پزشکی کشور است و به گفته دانشجویان تا قبل از تاسیس دانشگاه بین الملل رامسر در اغلب شاخص¬ها وضعیت مناسبی داشت. اما پس از تاسیس این دانشگاه ، تقریبا چیزی از استانداردهای یک دانشکده پزشکی از لحاظ کمی وکیفی برای دانشجویان باقی نمانده است. بنا به اظهارات دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشکده پس از تاسیس دانشگاه بین المللی رامسر به علت شریک شدن فضاهای آموزشی درمانی با این دانشگاه دیگر دانشجویان دانشگاه آزاد تنکابن مانند سابق حق استفاده ازفضای آموزشی بیمارستان را به بهانه اینکه فضای آموشی خاص دانشجویان واحد بین الملل است ندارند. این محدودیت تا به اخراج آنان از پاویون هم پیش رفته است.

موارد تبعیض متعددی بین دانشجویان پزشکی دانشگاه بین المللی و دانشجویان دانشگاه گزارش شده که ذیلا به برخی موارد اشاره می گردد:

۱٫برخورد تبعیض آمیز آموزشی اتند های مشترک دو دانشگاه و کنار گذاشته شدن دانشجویان دانشگاه آزاد از راند های آموزشی بخش و کاور اکثر کشیک ها در مقابل کشیک های دوازده ساعته اینترن های دانشگاه بین الملل
۲٫عدم امکان استفاده دانشجویان دانشگاه ازاد از امکانات رفاهی مانند سلف سرویس به علت عدم پرداختی های به موقع دانشگاه آزاد
۳٫ عدم امکان استفاده از خدمات ساختمانی بیمارستان مانند سوار شدن به آسانسور حتی در وضعیت کد و احضار به بالین در هنگام کشیک
۴٫ پاویون کانکسی نامناسب و بدون امکانات تهویه مطبوع که فاقد تلفن نیز می باشد که استفاده از تلفن همراه اینترن ها را در هنگام کشیک به تنها راه پیج تبدیل می کند. تلفنخانه بیمارستان البته با توجه به هزینه تماس با تلفن همراه به میس کال اکتفا می کند و تماس بر عهده اینترن ها خواهد بود.
۵٫ عدم وجود نیروی خدماتی در پاویون کانکسی دانشجویان دانشگاه آزاد به علت تعطیلی دانشگاه آزاد که منجر به وضع بهداشتی نامناسب در
پاویون و سرویس بهداشتی آن می شود.

بنا بر اظهارات دانشجویان دانشگاه آزاد در دفعاتی که برای بررسی ادامه تاییدیه این واحد بازرسینی مراجعه نموده اند اقداماتی مانند اختصاص دادن قسمتی از نمازخانه به عنوان فضای کنفرانس دانشجویان دانشگاه آزاد و یا برافراشتن تابلوی موقتی با عنوان پارکینگ دانشجویان انجام شد که پس از اتمام بازرسی این تمهیدات نیز جمع آوری شد.
صدای پزشکان آمادگی دارد در صورت تمایل درج کننده پاسخ مسئولین دانشگاه آزاد در این خصوص باشد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7