دستیاران تخصصی صنفی

ابراز نگرانى انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران از احکام کمیته انضباطى براى دستیاران پاتولوژى

به گزارش صداى پزشکان، انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران در روز پنجشنبه مورخ ١۵ تیر ماه، در نامه اى خطاب به وزیر بهداشت، در رابطه با احکام کمیته انضباطى دستیاران پاتولوژى، ابراز نگرانى کرده است. متن نامه به شرح ذیل مى باشد.

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید پس از ابلاغ آئین نامه اجرایی مرتبط با تاسیس و مدیریت آزمایشگاه هاى تشخیص طبی، شاهد انتقاد و اعتراض همکاران و رزیدنت های پاتولوژی به شکل سراسری بوده ایم.
بدیهی است؛ جدای از داوری و بحث محتوایی که مجالی مناسب و کاری کارشناسانه در فضایی آرام را می طلبد، هر قانون، ابلاغیه و دستورالعملی، مخالفین و موافقین بالقوه و خاص خود را دارد، لذا طبیعی است یک ابلاغیه می تواند برای بخشی از جامعه فرصت و برای بخش دیگر تهدید حرفه ای، آموزشی و… محسوب شود، لذا به تبع آن وجود نقدها و موافقت ها نیز پذیرفتنی است. در چنین موقعیتی است، که شیوه ی برخورد و مدیریت این واکنش ها با کمترین آسیب به همه اقشار مبتلا به، اهمیت ویژه پیدا می کند.
متاسفانه این روزها، اخبار نگران کننده ای از برخورد انضباطی و بدنبالش احکامی جهت محرومیت های تحصیلی در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی، برای معترضین و منتقدین (که عمدتا از رزیدنت های پاتولوژی هستند) در رسانه ها منتشر گردید.
با توجه به اینکه برخی از این برخورد ها و تنبیه های انضباطی اثرات درازمدت بر زندگی و شان و معاش این همکاران خواهد گذاشت، بنابرین شایسته این احکام مورد بازنگری قرار گیرد تا از آثار زیانبار وغیرقابل جبران آن در آینده پیشگیرى شود. در جامعه پزشکی اصل بر ایجاد شرایط همکاری، هم اندیشی و هم افزایی علمی و عملی با حفظ شئونات حرفه ایی و اخلاقی است، لذا انتظار می رود تا جنابعالی با توصیه و تاکید بر مدارا و با بذل سعه صدر بیشتر در قبال نارضایتی های بخشی از جامعه علمی و حرفه ایی پزشکی که در زیر مجموعه های وزارت بهداشت در این واقعه پدیدار گشته، با درایت حرفه ایی همراه با رافت اخلاقی، مشکلات پیش آمده را مدیریت بفرمایید تا با شیوه ای صحیح و متناسب با شان دولت تدبیر و امید و نهادینه نمودن یک الگوی برخورد پایدار و مقبول برای مواجهه با مسائل مشابه در آینده، راهکاری مدبرانه در پیش گرفته شود.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران بعنوان یک مجموعه سیاسی و صنفی بر خود لازم می بیند تا با رویکرد اصلاح جویانه در این موضوع ورود کرده و ضمن بیان دغدغه های صنفی خویش، آمادگی خود را برای ارائه نقطه نظرات و راهکارهای ممکن در حل و فصل این موضوع بجهت هم اندیشی و همکاری اعلام نماید.

انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7