نظام سلامت

دکتر برفه ای: انتخابات نظام پزشکی مخدوش بود و باید باطل شود

به گزارش صدای پزشکان به نقل از فارس، محمود برفه‌ای رادیولوژیست و کاندیدای انتخابات در نشست خبری پویش حقیقت‌یاب انتخابات نظام پزشکی اظهار کرد: درست است که می‌گوییم دست و پای نظام پزشکی بسته است ولی برگزاری صحیح این انتخابات می‌توانست به سازمان نظام پزشکی مشروعیت بیشتری بدهد و اگر این اتفاق ناخوشایند بروز نمی‌کرد شاهد نظام پزشکی قدرتمندتری بودیم که می‌توانست پا به پای وزارت بهداشت فعالیت کند. اما متأسفانه به دلیل وعده‌های داده شده عده‌ای فریب خوردند و نتوانستند رأی خود را اعلام کنند و حق‌شان است که از این موضوع ناراضی باشند.

وی گفت: این تصمیم هیأت اجرایی و نظارت باعث شد به قدرت و صلابت سازمان نظام پزشکی زیر سؤال برود و ما این انتخابات را مخدوش می‌دانیم.

برفه‌ای تصریح کرد: مشکلات زیادی در این ۴ سال در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت وجود داشته و قریب به اتفاق پزشکان از عملکرد این وزارتخانه رضایت کافی ندارند. همچنین سازمان نظام پزشکی نیز توان دفاع از حقوق پزشکان را نداشته است. به همین دلیل این قشر تصمیم گرفت تا حضور بیشتری در این انتخابات داشته باشد.

وی ادامه داد: نمونه این انتخابات در نظام مهندسی هم وجود داشت که به دلیل اشکالات وارده بر آن لغو شد و امیدوارم هیأت نظارت نیز نظر خود را به درستی اعلام کند و این انتخابات که در آن حق زیادی از پزشکان پایمال شده است نیز لغو شود که بهترین راه برای این تصمیم این است که هیأت نظارت بدون جانبداری نظر خود را اعلام کند.

این رادیولوژیست تصریح کرد: راه حل دیگر برای مشکل این است که منتخبان دسته جمعی استعفای خود را اعلام کنند هرچند که ما جای آنها نیستیم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

وی افزود: سومین راه حل این است که کسانی که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند فرصت رأی مجدد داده شود هرچند که برخی می‌گویند این کار از نظر قانونی و اخلاقی درست نیست و به نظر ما بهترین راه تجدید برگزاری انتخابات است.

 

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7