یادداشت

​ جریمه ۷۵۱ بیمارستان برای صدمه به بیمارانشان

 هفته گذشته دولت فدرال ایالات متحده ۷۵۱ بیمارستان این کشور را که صدماتی شامل خطاهای پزشکی، زخم بستر، عفونت و … داشتند، با کسر پرداختی بودجه سلامت سالیانه آن ها جریمه کرد. این اطلاعات طی برنامه ای مدون اعتباربخشی از چهار سال قبل جمع آوری شده بود و نیمی از بیمارستان های آموزشی آمریکا نیز مشمول این جریمه شدند.
برخی از این مراکز آموزشی نسبت به این رویه اعتراض کردند. به عنوان مثال مرکز بهداشت و درمان Stanford طی بیانیه ای اعلام داشته است که مراکز آموزشی به دلیل پذیرش بیماران پیچیده تر و همچنین پذیرش بیماران نقص ایمنی نسبت به سایر مراکز، بیشتر در معرض صدمه بیماران به علت عفونت های بیمارستانی هستند. همچنین تحلیل امار نشان داده است که هر چه بیمارستان بیماران بیشتری با درآمد کم را بستری نماید، احتمال بروز عوارض نیز بیشتر است.
اما در مقابل کانون های مدافع حقوق بیماران ضمن تایید این نکته که این نحو از ارزیابی بی نقص نیست، اما این جریمه ها را برای بهبود وضعیت بیمارستان ها ضروری و ارزشمند دانستند و این برنامه را در زمینه تمرکز بیمارستان ها بر مشکلات ایمنی بیمار و بهبود کیفیت بسیار کمک کننده می دانند.
این گروه ها معتقدند در حال حاضر برای بیمارستان ها، بهبود سلامت بیماران در زمانی که آشفتگی های زیادی در بازار مراقبت های بهداشتی وجود دارد، سخت است، اما این بیمارستان ها دانش و ابزار مورد نیاز این کار را دارند و باید برای بهبود سلامت بیماران بیشتر تلاش کنند.
میزان کسر این پرداختی ها از اکتبر الی سپتامبر ۲۰۱۸ معادل یک درصد از پرداختی سالانه برای هر بیمارستان به ازای هر بیمار بوده است. اما سایر پرداختی ها (مربوط به تامین هزینه های اقشار کم درآمد و بودجه های آموزشی) بدون تغییر باقی خواهد ماند.
شاخص های دارای اهمیت در این اعتبار بخشی شامل عفونت در جراحی های هیسترکتومی و کولون، عفونت های کاتتر های ادراری و کاتتر های عروق مرکزی بود. همچنین میزان استف مقاوم به متی سیلین (MRSA) و کلستردیوم دیفیسیل نیز بررسی شد. صدمات حین بستری از جمله زخم بستر، شکستگی اندام و لگن به علت سقوط، لخته در ورید و آمبولی ریوی، سپسیس و عفونت و عوارض بعد از عمل از دیگر شاخص های مورد بررسی بود که ذیل عنوان حوادث بیمارستانی قابل پیشگیری مطالعه شدند. بیمارستان های تخصصی روانپزشکی، اطفال، جانبازان و معلولین و بیمارستان ها با “دسترسی حیاتی/ critical access” (تنها بیمارستان موجود در یک ناحیه بهداشتی درمانی) از ابتدا شامل این بررسی ها و اعتباربخشی نبودند.

درباره نویسنده

حامد چراغعلی

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7