نظام سلامت

افتخار می کنیم که در جمهوری اسلامی به علم و تولید علم توجه می‌شود

به گزارش صدای پزشکان به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در بیست و سومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با اشاره به این که مرگهایی که امروز در کشور اتفاق می افتد قابل پیشگیری است، افزود: ۳۲ عزیز را از دست دادیم که حقیقتا شهدای خدمت هستند ولی هر روز یک و نیم برابر این تعداد را در اثر تصادفات از دست می دهیم و مرگهایی که ناشی از نزاع ها و آلودگی هوا اتفاق می افتد که همه قابل پیشگیری است

دکتر هاشمی با تاکید بر این که باید به علم و تجربه بشری احترام گذاشت زیرا بزرگترین مصیبت بشر جهل و نادانی است و خود شیفتگی، خودپسندی، غرور و طمع از نادانی و جهالت انسانهاست، افزود: رمز پیشرفت کشورهای پیشرفته، حمایت از دانشمندان و دانایان جامعه است.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: ما افتخار می کنیم که در جمهوری اسلامی به علم و تولید علم توجه می‌شود و مقام معظم رهبری نیز بیشترین بیانات را در این حوزه داشتند امیدواریم بیش از گذشته به علم، دانش و فناوری توجه شود، زیرا این سرمایه لایزالی است که می‌تواند پیشرفت کشور را در شرایط حساس تضمین کند.
دکتر هاشمی همچنین گفت: باید از جامعه پزشکی کشور به خاطر کارنامه درخشان‌ شان طی دهه‌ های متمادی به ویژه در این ۵ سال اخیر تشکر کنم.

وی با بیان این که وقتی کار را شروع کردیم نگران بودم که شتاب علمی که در سال ‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ داشتیم را چطور در همان تراز نگاه داریم، افزود: امیدوارم پژوهش‌ های ما در حوزه پزشکی در ریلی قرار گیرد که سنگ ‌های پیش پای دولت و ملت برداشته شود.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: اتفاقی در خوزستان افتاد و مردم دچار حملات آسماتیک شدند که در همان ابتدا چیزی بالغ بر هزاران بیمار را پذیرش کردیم و درواقع سال اول ٢۴ هزار بیمار، سال بعد ١١ هزار بیمار و در سالهای بعد ٣٠٠ بیمار بستری شدند که به نظر می ‌رسد که نتیجه پژوهش ‌های علمی با رویکرد بومی بود که توانست راهگشای بسیاری از مشکلات پیش آمده باشد، لذا اگر محققان کار کنند، حتما گوش شنوایی وجود خواهد داشت و فرآیندها تغییر می کند.

دکتر هاشمی همچنین گفت: از روزی که در دولت شروع به کار کردم، آقای رییس جمهور و مقامات بالاتر گفتند که در مورد پارازیت تحقیقات کنم، اینکه آیا مقدار پارازیت خارج از استاندارد است و می‌ تواند برای مردم مشکلاتی ایجاد کند یا خیر، آقای دکتر جهانگیری و رییس جمهور بارها در هیات دولت اعلام کردند که اگر آسیبی در زمینه آب، مواد غذایی، صنعت و غیره به مردم برسد، ما موظف هستیم به مردم بگوییم.

وی در ادامه افزود: وقتی آب تهران در آغاز دولت یازدهم مناسب نبود، معاون اول رییس جمهور تاکید کردند که نباید چیزی را از مردم مخفی کنیم و اگر آب دچار مشکل است باید چاه‌ ها را پلمپ کنیم، با کارهای تحقیقاتی و پژوهشی این بررسی انجام شد و امروز ما مشکلی در این حوزه نداریم.

دکتر هاشمی گفت: در دولت دوازدهم به یاری و کمک محققان بیش از پیش نیازمندیم چراکه اهداف پیش روی ما کاهش بار بیماری ها و پیشگیری است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: تصدی گری در کشور ما زیاد است که همین امر بر آموزش و پژوهش سایه افکنده است.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

پاسخ بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

مرا مطلع کن از
avatar
wpDiscuz
Powered by Themes24x7