اقتصاد سلامت صنفی نظام سلامت

تلاش برای عادلانه کردن مالیات جامعه پزشکی در دستور کار است

به گزارش صدای پزشکان و به نقل از ایرنا از سازمان نظام پزشکی، دکترایرج فاضل در جلسه مشترک نظام پزشکی با رییس سازمان امور مالیاتی و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای عادلانه کردن مالیات جامعه پزشکی در دستور کار است و در این جلسه مقرر شد جرائم و معوقات مالیات صورتحساب های فصلی از سال ۱۳۹۱ تاکنون مورد بخشودگی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اهمیت این دیدار اظهارداشت: در جلسه اختصاصی مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی بود، مصوبات ارزشمندی مورد تفاهم قرار گرفت.
فاضل، با اشاره به تلاش این سازمان جهت احقاق حقوق اعضا و برقراری عدالت بیشتر در پرداخت مالیات توسط شاغلان حرف پزشکی، افزود: پیرو تسری رای دیوان عدالت اداری در خصوص ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم به خدمات جامعه پزشکی، جرایم و معوقات مالیات صورت حسابهای فصلی از سال ۹۱ تاکنون مورد بخشودگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور و نظایر آن در استان ها به منظور بررسی و رفع مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی، همچنین ایجاد معافیت های مالیاتی برای پزشکان جوان و پیشکسوتان عضو سازمان نظام پزشکی، بخشی از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه مشترک بود.
فاضل ضمن ابراز خرسندی از این جلسه مشترک که با هدف حمایت منطقی و عادلانه از تلاشگران عرصه پزشکی و سلامت کشور بر پا شده، افزود: مقرر شد در تمامی ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه و ویژه به پرونده های مالیاتی شاغلان گروه پزشکی، ممیز اختصاصی و ویژه در نظر گرفته شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود: در راستای ماده ۱۸۶ قانون مالیات مستقیم مبنی بر اخذ استعلام در هنگام صدور یا تمدید پروانه های کار، قرار شد استعلام مالیاتی شاغلان حرف پزشکی و تهیه مفاصاحساب به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود.
وی همچنین از برپایی دوره های آموزشی مدیران مالی بیمارستان ها و مراکز پزشکی با همکاری سازمان امور مالیاتی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در تدوین اسناد مالیاتی مراکز پزشکی، مطب ها و شاغلان حرف پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.
فاضل ضمن قدردانی از سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی و علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تفاهمات به عمل آمده در این جلسه مشترک را مهمترین هدف در کاهش مشکلات جامعه پزشکی همگام با قانون برنامه ششم توسعه کشورعنوان کرد و افزود: در گذشته تصور براین بود که پزشکان از ثروتمند ترین اقشار جامعه اند، ولی امروزه به غیر از معدودی پزشکان موفق و صاحب نام، متاسفانه قشر عظیمی در کسب معاش روزانه خود مشکلات عدیده ای دارند.
درجلسه مشترک بین رییس سازمان امور مالیاتی و ریاست کل سازمان نظام پزشکی مهمترین مسایل و مشکلات حوزه مربوط به مالیات های جامعه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مقرر شد در تمامی ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه و ویژه به پرونده های مالیاتی گروه پزشکی، ممیز ویژه و اختصاصی در نظر گرفته شود، همچنین معافیت مالیاتی برای پزشکان جوان و پیشکسوتان عضو نظام پزشکی نیز در این جلسه مورد توافق قرار گرفت.
در این نشست که در محل سازمان نظام پزشکی و با حضور دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مجلس و،معاونین هر دو سازمان برگزار شد، نمایندگان بیمارستان های خصوصی و برخی انجمن های پزشکی هم حضور داشتند.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7