اقتصاد سلامت نظام سلامت

گزارش انجمن پزشکی آمریکا پیرامون سوددهی حرفه ی پزشکی برای اقتصاد

بر اساس گزارش جدید انجمن پزشکی آمریکا پزشکان ١٢.۶ میلیون شغل – معادل ١٧.١ به ازای هر نفر- را تأمین کرده و ٢.٣ تریلیون دلار به اقتصاد کمک میکنند.
این گزارش به چهار بخش که ٧٣۶،٨٧٣ پزشک در آمریکا به اقتصاد سود می‌رسانند تقسیم شده است. علاوه بر مشاغل و فعالیت های اقتصادی این سودها به حقوق‌ها و مزایا و درآمدهای مالیاتی ایالتی و منطقه ای نیز می رسد البته در این مقاله مالیات فدرال که پزشکان پرداخت می کنند محاسبه نشده است.
پزشکان یک تریلیون دلار در بخش حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان معادل ١.۴ میلیون دلار به ازای هر نفر تامین می کنند.
سود رسانی پزشکان برای اقتصاد بالاتر از حرفه های دیگر ارزیابی شده است به طوری که برون‌ده اقتصادی وحقوقهای پرداختی قابل انتساب به پزشکان بالاتر از افرادیست که در سطوح تحصیلات بالاتر، مشاغل پرستاری و خدمات حمایت اجتماعی و همچنین خدمات حقوقی مشغول به کارند. این مسئله مطرح کننده این است که پزشکان پرداخت خوبی به کارکنان خود دارند و همین امر موجب این می شود که کارکنان آنها از خدمات و تولیدات ایالت خود استفاده کنند و بدین وسیله موجب پیشبرد اقتصاد ایالت شوند.
Singleton معاون ارشد تحقیقات و مشاوره پزشکان شرکت مریت هاوکینز نیز می‌افزاید ما در مطالعه‌ای موازی میزان درآمدی را که پزشکان در رشته های تخصصی مختلف برای بیمارستان های خود تولید میکنند محاسبه کردیم که این میزان به طور میانگین برای تمام تخصص‌ها یک و نیم میلیون دلار میباشد اما می‌توانند بر حسب تخصص بیش از دو میلیون دلار نیز باشد.
سینگلتون همچنین می گویند کمبود پزشک باعث کاهش دسترسی مردم به خدمات پزشکی می شود اما این موضوع همچنین می‌تواند میزان رشد اقتصادی جوامع را در سطح ملی کاهش دهد.
رئیس انجمن پزشکی آمریکا در یک گفتگوی مطبوعاتی عنوان کرد که این مطالعه نمایان کرد که پزشکان پیشرانان قوی اقتصاد هستند که که با مشاغل و کسب و کارهایی که تولید می کنند در تار و پود جوامع محلی خود جا گرفته‌اند این شغل های تولید شده خود با درآمد و مالیاتی که تولید می‌کنند به حمایت از مدارس، حمل و نقل و سایر خدمات اجتماعی کمک می کنند.

مترحم: حامد چراغعلی
US physicians’ economic impact: 12.6 million jobs and $2.3 trillion – medscape – jan 11 , 2018

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7