نظام سلامت

علی خدایی:هیچ کارشناس منصفی وجود ندارد که امروز بگوید طرح تحول سلامت طرح غلطی نبوده است

به گزارش صدای پزشکان و به نقل از روزنامه شرق، علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: هیچ کارشناس منصفی وجود ندارد که امروز بگوید طرح تحول سلامت طرح غلطی نبوده. همین طرح سالانه ١٠‌ هزار‌ میلیارد تومان هزینه بر تأمین اجتماعی تحمیل می‌کند.ما اصلاً اقتصاد سیاسی نداریم. مسئولان ما نهایتاً شیفتگان نئولیبرالیسم هستند و به همان هم پایبند نیستند. اگر به همان نئولیبرالیسم پایبند بودند وضع ما این نبود. ما همیشه بین این ایسم‌ها آویزان بوده‌ایم و تا دلتان بخواهد شعار داده‌ایم.وزیر بهداشت از یک طرف فریاد می‌زند که نگرش‌های سوسیالیستی وجود دارد که حوزه درمان را با مشکل مواجه کرده است. از طرفی دیگر، می‌گوید منابع یک سازمان غیردولتی را دولتی کنید. تو چه‌جور لیبرالی هستی؟ متأسفانه این اسم‌ها و ایسم‌ها فقط برای نمایش است.
آیا منِ کارگر تحت پوشش تأمین اجتماعی حق برخورداری از خدمات اجتماعی جامعه‌ام را دارم یا ندارم؟ طرح تحول سلامت خیلی طرح خوبی است؟ من هم از فردا بیمه‌پردازی نمی‌کنم و باید از خدمات رایگان طرح تحول سلامت استفاده کنم. من چه فرقی با بقیه افراد جامعه دارم؟ از آنها ثروتمندترم؟ نه، من هم فقیرم؛ حداقل دستمزدم زیر خط فقر است؛ ولی دارم حق بیمه برای درمان خودم می‌دهم، درحالی‌که دیگران رایگان درمان می‌شوند. حتی به همین هم رضایت نمی‌دهی و می‌خواهی منابع درمان من را هم بگیرد همین الان، جلوی چشم ما مصوبه‌ای که خلاف اصول مصرح قانون اساسی است تصویب شده و طرف مقابل حتی حاضر نیست درباره آن گفت‌وگو کند. اگر هم برای گفت‌وگو بیایند برای نپذیرفتن می‌آیند. تا وقتی که ببینند شرایط مطلوب است سر میز مذاکره می‌مانند؛ اما وقتی ببینند شرایط مطلوب نیست و قانون و منطق به ضررشان است وسط صفحه می‌کوبند و از اهرم قدرتشان استفاده می‌کنند.
احمدی‎‌نژادی‌ترین آدم دولت، از نظر متد، همین آقای نوبخت است. مشکل ما نه قانون است نه تشکل‌های کارگری؛ مشکل ما این است که توازن قدرت برقرار نیست و عده‌ای می‌توانند برای دولت شرط و شروط بگذارند، با مجلس لابی کنند و کارشان را جلو ببرند.» / شرق

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7