نظام سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:طرح تحول هزینه‌های نظام سلامت را مضاعف کرد

به گزارش صدای پزشکان، به نقل از خبرگزاری فارس، همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در حاشیه مراسم ارائه راهکارهای لازم جهت برون‌رفت از چالش‌های صنعت دارو که با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های پخش دارو برگزار شد، اظهار داشت: صنعت پخش دارو از چند جهت حائز اهمیت بوده و باید توجه داشت که این مسئله در بحث اقتصاد و خانواده تأثیر و سهم قابل توجهی را دارد.

وی افزود: شرکت‌های پخش دارو و مجموعه‌های مرتبط با آن تعدادی زیادی اشتغال در کشور ایجاد کرده که تضعیف این شرکت‌ها فضای کسب و کار را دچار مشکل می‌کند بنابر این توجه به صنعت دارو در کشور از وجهه‌های مختلف باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نگرانی‌های اساسی در حوزه مطالبات شرکت‌های تولید و تأمین دارو وجود دارد، گفت: طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های نظام سلامت را مضاعف کرده و بسیاری از تعهدات در این راستا جبران نشده است.

وی عنوان کرد: وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده که بخشی از مطالبات را در این حوزه پرداخت و ابلاغ کند ولی از آنجایی که دانشگاه‌ها اصولا هیأت امنایی اداره می‌شوند دستورالعمل را به خوبی مدنظر قرار نداده‌ و بد عهدی می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: مجلس تلاش می‌کند نظارت‌ها را در این حوزه افزایش دهد و همه باید توجه داشته باشند که صنعت دارو در همه بخش‌ها مکمل طرح تحول سلامت بوده و اگر این حوزه دچار آسیب شود طرح نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7