اقتصاد سلامت نظام سلامت

درخواست وزیر بهداشت از بانک مرکزی برای اعلام اسامی ارزبگیران دارویی و تجهیزاتی

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای مقابله با تحریم‌ها، دو – سه ماه آتی را برای نظام سلامت حیاتی خواند و از بانک مرکزی خواست که اسامی شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند را هر چه سریع‌تر اعلام کند.

به گزارش صدای پزشکان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه اجلاس سران روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره چگونگی کنترل و هدفمند کردن ارز تخصیص داده شده برای تامین داروی مورد نیاز کشور توضیح داد و گفت:‌ در مقطعی رئیس جمهور، معاون اول و رئیس بانک مرکزی اعلام کردند هر کسی برای هر کالایی که می‌خواهد می‌تواند ارز به مقدار کافی دریافت کند و ثبت سفارش را انجام دهد، اما در آن مقطع نظارتی نبود،  یعنی کسی از ما نظری نخواست. از زمانی که قرار شد ما در این زمینه نظر بدهیم، اولین دستگاهی بودیم که کمیته تخصیص ارز ایجاد کردیم؛ یعنی از آن تاریخ همه مسئولیت‌ها را در این زمینه می‌پذیریم، اما در مورد آنچه عمل شده هنوز حتی فهرستی نیز نداریم که بدانیم به چه موارد و چه میزانی ارز اختصاص داده شده است.

وی افزود: ما این فهرست را به صورت رسمی از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم. رئیس جمهور نیز اعلام کرد که اسامی شرکت‌ها و افرادی که برای دارو و تجهیزات پزشکی ارز دریافت کرده‌اند در رسانه‌ها اعلام شود تا بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بدانند برای کدام اقلام، ارز ارزان‌قیمت به وارد کننده یا تولید کننده اختصاص داده شده است.

هاشمی همچنین گفت: امیدواریم در روزهای آینده این اتفاق بیفتد. الان زمینه آن فراهم شده البته هنوز هم به آنچه در وزارت صنعت، معدن، تجارت و بانک مرکزی در حال ثبت سفارش و تخصیص دادن است مسلط نیستیم. قرار است در این هفته آن سایت در اختیار ما قرار بگیرد تا این روند را کنترل کنیم.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7