دیده بان سلامت نظام سلامت

میزان شکایت‌ها از کادر درمانی در حال افزایش است

شکایت

به گزارش صدای پزشکان مسعود قادی‌پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با شکایت‌هایی که از جامعه پزشکی می‌شود و پرونده آن در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت:‌علیرغم اینکه کادر درمانی در کشور زحمات زیادی می‌کشند ولی متأسفانه میزان شکایت‌ها از کادر درمانی در حال افزایش است.

وی افزود: این پرونده‌ها هم توسط نظام پزشکی و پزشکی قانونی بررسی می‌شود ولی مردم بیشتر تمایل داشته که پزشکی قانونی پرونده‌های آنها را دقیق ارزیابی و نتیجه را مشخص کند البته برای این مسئله باید حتماً مرجع قضایی از ما درخواست داشته باشد.

قادی‌پاشا با بیان اینکه در بررسی پرونده‌ها تلاش می‌کنیم از حقوق بیمار و پزشک دفاع کنیم ادامه داد:‌برخی از ارباب‌رجوع‌ها تمایل دارند که کار کارشناسی ما به نفع جامعه پزشکی باشد اما اصلا سیاست پزشکی قانونی چنین نیست و همکاران ما دقت می‌کنند حقی از کسی ضایع نشود و ما مدافع بیماران و پزشکان هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران عنوان کرد: ارتباط پزشک با بیمار امروزه بسیار اندک شده و پزشکان برای اینکه قبل از جراحی به بیماران اعلام کنند که عوارض جراحی چیست و آیا می‌توان روش‌های جایگزین را انتخاب کرد یا نه،‌زمان کافی نمی‌گذارند بنابر این هنگامی که فرد پس از جراحی دچار عارضه شد جهت شکایت از پزشک اقدام می‌کند و در کمیسیون پزشکی متوجه می‌شود که این مشکل پیش آمده تنها یک عارضه است.

وی  خاطرنشان کرد: از همه پزشکان تقاضا دارم که قبل از انجام جراحی حتما زمان مناسب برای بیماران خود بگذارند و در مورد عوارض جراحی توضیحات لازم را ارائه دهند. همچنین باید توجه داشت که عارضه را هر پزشکی در هر کشوری ممکن است پس از جراحی شاهد باشد و این تنها مربوط به کشور ما نیست و بسیاری گمان می‌کنند  عارضه پزشکی همان خطای پزشکی است.

قادی‌پاشا تأکید کرد: همه پرونده‌هایی که مرتبط با شکایت از پزشکان بوده بسیار با دقت در پزشکی قانونی بررسی می‌شود و برای ما فرق و تفاوتی ندارد که فرد چه کسی و در چه  جایگاه حقیقی یا حقوقی قرار دارد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

پاسخ بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

مرا مطلع کن از
avatar
wpDiscuz
Powered by Themes24x7