آموزشی دانشجویان

دوازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی آغاز به‌ کار کرد

به گزارش صدای پزشکان ، در این کنگره بین‌المللی علاوه بر میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، استرالیا و تایلند، ۶۰ میهمان داخلی نیز حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این کنگره بین‌المللی گفت: تلاش برای همکاری بیشتر در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های عفونی و پیوند میان علوم میکروب‌شناسی و بالینی از اهداف برگزاری این کنگره بین المللی به شمار می‌رود.

دکترحمیدرضا رشیدی نژاد همچنین اظهار کرد: تبادل نظر علمی اساتید، دانشجویان، پژوهشگران بالینی و علوم پایه فعال در زمینه میکروب‌شناسی بالینی از دیگر اهداف این کنگره بین‌المللی به شمار می‌رود.

پروفسور عبدالواهب البرزی، بنیان گذار کنگره بین‌المللی میکروب شناسی در ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر بخواهیم در دنیا حرفی بزنیم و اسم ایران در مجلات پزشکی دنیا دیده شود باید تحقیقات کاربردی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: معتقدم  اگر بخواهیم کشور به خود کفایی برسد ومستقل شود باید تولید کننده باشیم، تولید نیز بدون انجام کار تحقیق امکان پذیر نیست.

البرزی با بیان اینکه کنگره بین‌المللی میکروب شناسی از ۱۲ سال پیش پایه گذاری شده، گفت: برای پیشرفت علم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی علوم بالینی به تنهایی نمی‌توانند از عهده آن بر آیند.

بنیان گذار کنگره بین المللی میکروب شناسی در ایران اضافه کرد: اگر دو گروه بالینی و پایه با هم باشند، مسائل توسط گروه‌های بالینی مطرح و با بکار گیری علم، هنر و تکنیک گروه پایه مسائل حل می‌شود.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7