دیده بان سلامت

رفتار غیر حرفه ای در بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش

این یادداشت به صورت امضا محفوظ در مورد وضعیت اورژانس بیمارستان شهدای تجریش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دست صدای پزشکان رسیده است، نظرات نویسندگان مهمان لزوما بازتاب دهنده نگاه صدای پزشکان نیست

چه کسی پاسخگوست؟

ماه هاست بسیاری از مراجعین به بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش از کیفیت پایین خدمات پزشکی گلایه مند هستند. بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده در برخی روزهای هفته برخی مجموعه های خانه سالمندان یا EMS با هماهنگی بعضی پزشکان، بیماران سالمند و بسیار بدحال را به این بیمارستان می فرستند. این در حالی ست که این بیمارستان ظرفیت پاسخگویی با کیفیت به این تعداد مراجعین دردمند را ندارد و این عمل سبب می شود که خدمات ارائه شده به حداقل رسیده و بار کاری پرسنل غیرقابل تحمل شده و متعاقبا بسیاری از مراجعین با رضایت شخصی از بیمارستان شهدای تجریش خارج شده و به بیمارستان های دیگر مراجعه کنند و یا در گوشه ای در صف دریافت خدمات منتظر بمانند.

علاوه بر این در بسیاری از موارد سالمندان اعزام شده به بیمارستان از دورترین نقاط تهران به این بیمارستان اعزام می شوند. این در شرایطی است که منطقا بیمارستان های نزدیک تر میتوانند پاسخگو باشند و هیچ دلیلی برای اعزام این بیماران به بیمارستان شهدای تجریش نمیباشد.

چه بسا به طور مثال در بیماران قلبی که حتی ثانیه ها برای درمان بیمار ارزشمند است به دلیل ترافیک و دوری راه در مسیر اعزام جان خود را از دست بدهند. بارها همراهان بیماران اظهار میکنند که از پرسنل آمبولانس ها ملتمسانه خواسته اند بیمار قلبی و یا بدحالشان به نزدیک ترین مرکز درمانی ارجاع شود ولی با بی تفاوتی پرسنل و این پاسخ که فقط امکان اعزام به بیمارستان شهدا وجود داد، مواجه شده اند.

چرا باید بیماران با هماهنگی با برخی آمبولانس ها و مسئولین سرای سالمندان صرفا به این بیمارستان اعزام شوند و در نهایت این عمل به دور از انسانیت، منجر شده نه سالمندان و نه مراجعین عادی از خدمات ارائه شده رضایت نداشته باشند.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7