گزارش

درباره ی “ نرجس خانعلی زاده ” پرستار ۲۵ ساله اهل گیلان

نرجس خانعلی زاده

سه شنبه شب ۶ اسفند، خبری مبنی بر درگذشت یکی از پرستارهای استان گیلان براثر کرونا در فضای مجازی دست به دست می‌شود. نرجس خانعلی زاده جوان اهل کلاچای استان گیلان بود. او درحال حاضر به عنوان پرستار بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان خدمت می‌کرد و طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران گذرانده بود.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از روزنامه سازندگی، بنابر آن‌چه همکاران نرجس گفته اند او در تاریخ چهارم اسفند و درپی شیوع ویروس کرونا با عوارض مشابه ابتلای به این ویروس مثل تب و تنگی نفس و اختلال شدید در تنفس، در محل کار از حال می‌رود. وی به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس، در آی‌سی‌یو بستری می‌شود. عارضه ریوی او به قدری شدید بوده که ناچار می‌شوند او را ونتیله کنند و بعد از چندروز با علائم بیماری در ششم اسفند ساعت ۳ فوت می‌کند.

شاهین صمدپور، خبرنگار اجتماعی و تحقیقی، در صفحه اینستاگرام خود پس از صحبت با مادر محترم و داغدار نرجس و همکاران او در بیمارستان میلاد لاهیجان و امام خمینی تهران، اعلام کرد که برخلاف شایعه ها، نرجس هیچ‌گونه بیماری دیگری نداشته است. خانواده نرجس قرنطینه شده‌اند و گفته می‌شود برادر وی در بیمارستان رازی رشت بستری است.

با وجود این که وزارت بهداشت هنوز فوت این پرستار جوان را به علت کرونا تایید نکرده اما منابع غیررسمی از فوت نرجس خانعلی زاده به علت کرونا خبر می‌دهند. در پی انتشار این خبر کیانوش جهان‌پور سخن‌گوی وزارت بهداشت گفته است: «اسم این پرستار در لیست فوتی های مبتلا بر اثر کرونا گزارش نشده است و احتمال مرگ براثر آنفولانزا وجود دارد.»
کانال تلگرامی “نظام پرستاری شرق گیلان” هم علت فوت وی را ابتلا به آنفولانزا ذکر کرده است.
دوشنبه شب نیز صفحه اینستاگرام اورژانس ایران نوشت: «دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده تست کرونای ایشان به تهران فرستاده شده‌است، مدت زمان لازم برای دریافت پاسخ تست ۴۸ساعت است.»
پاسخ تست کرونای او تا لحظه تنظیم این خبر به طور رسمی منتشر نشده است.

گزارش های تایید نشده ای از ابتلای تعدادی از پرستاران بیمارستان امام خمینی وبیمارستان فیروزگر و چند بیمارستان دیگر تهران منتشر شده است. هنوز با قطعیت مشخص نشده که نرجس خانعلی زاده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده باشد اما از زمان شروع هشدارها، پزشکان و کادر پرستاری به دلیل کمبود لباس و ماسک مناسب، از آسیب پذیرترین اقشار در مقابله با این پدیده ی نوظهور جهانی هستند.

درباره نویسنده

فاطمه امیری

دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7