سیاست گذاری سلامت

برنامه جدید برای حضور پررنگ تر داروسازان در بیمارستان ها

به گزارش صدای پزشکان به نقل از فارس، رسول دیناروند در خصوص نقش دارو سازان در ارتقای سطح ارائه خدمات بیمارستان‌ها  استفاده از نقش تاثیر گذار  دارو سازان با نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و استفاده از پتانسیل آنها در بیمارستان ها مورد رضایت نبوده و نیازمند پیگیری جدی است.

وی با بیان اینکه شایسته نیست بیمارستانی ۲۰۰- ۳۰۰ تختخوابی بدون حضور دارو ساز فعالیت کند اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که در سال جاری در پی آن هستیم تاسیس بخش مراقبت دارویی در تعدادی از بیمارستانهاست برای آن هم اعتباراتی پیش بینی کرده‌ایم، در صورتیکه موفق به انجام این کار شویم  با توجه به ضرورتی که وجود دارد عملکرد ما با استقبال مواجه شده و توسعه پیدا خواهد نمود.

رئیس سازمان غذا و دارو در قسمت دیگر سخنانش خاطر نشان کرد: اعتقاد من این است که با وضعیت فعلی چندین هزار نفر دارو ساز می‌توانند در بیمارستان‌ها  به ارائه خدمت بپردازند و این کار قطعا برای نظام سلامت منافع بسیار خواهد داشت.

دیناروند در خاتمه تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم  که به حضور دارو ساز در بیمارستانها، احساس نیاز شود و تاثیر فعالیتهای  دارو سازان را  برای جامعه مشخص کرد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7