سیاست گذاری سلامت

روحانی:شرکت های دانش بنیان در دوران پساتحریم درکنارشرکت های خارجی قرار گیرند

رییس جمهوری با اشاره به ورود شرکت های خارجی به کشور در دوران پسا تحریم گفت: باید زمینه ای فراهم شود که شرکت های دانش بنیان در کنار شرکت های خارجی در برخی از زمینه ها قرارگیرند و با هم فعالیت داشته باشند.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز چهارشنبه در اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در جمع خبرنگاران افزود:توسعه شرکت های دانش بنیان در عین حال زمینه بسیار خوبی برای تولیدات های تک (فناوری های پیشرفته)خواهد بود و کشور می تواند در این زمینه علاوه بر تولید، صادرات خوبی هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان هم برای اشتغال فارغ التحصیلان و هم برای جلوگیری از فرار مغزها از کشور راه مناسب و بسیار خوبی است، گفت:اطمینان دارم راه حل درست برای پیشرفت علم و اقتصاد کشور، شرکت های دانش بنیان هستند.

روحانی بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا است باید بخش بزرگی در خصوص تکریم نوآوری شرکت های دانش بنیان داشته باشیم؛ از این بعد که دوران پساتحریم است و شرکت های خارجی حضور می یابند و با خود دانش های جدید و فناوری های نو خواهند آورد، شرکت های دانش بنیان در این زمینه کمک خوبی هستند.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان وسیله ای هستند که می توانند بسیاری از شرکت های خارجی-ایرانی را با تماس هایی که برقرار می کنند، جذب و به ایران بکشانند؛ به این طریق هم سرمایه و هم تکنولوژی وارد کشور می شود.

روحانی اظهار کرد: در سایه سرمایه و تکنولوژی می توانیم شاهد فعالیت و حرکت در تولید کشور باشیم و در آینده شاهد صادرات و تصرف بازار منطقه باشیم.

وی با اشاره به مشکلات شرکت های دانش بنیان افزود: دولت باید تسهیلات مالی و مقرراتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد.

روحانی یادآور شد: اصولا یکی از رسالت های وزارت بهداشت، علوم و معاونت فناوری ریاست جمهوری این است که از شرکت های دانش بنیان حمایت و رویت کنند که شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف در چه وضعی هستند و چه کمکی می خواهند و چه اقداماتی باید انجام شود.

اولین گردهمایی مدیران ۴۴۳ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت امروز چهارشنبه (۲۵ شهریور ) با حضور رییس جمهوری، وزرای بهداشت، علوم ،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و معاونان وزرا در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7