دیده بان سلامت نظام سلامت

مجتمع های سلامت به نام های دکتر پیله رودی، دکتر شادپور و دکتر ملک افضلی

سه مجتمع سلامت به نام های شادروان دکتر پیله رودی، شادروان دکتر شادپور و استاد دکترملک افضلی ( به ترتیب از راست به چپ در عکس) در تبریز با حضور معاون بهداشت افتتاح شد.

 

به گزارش صدای پزشکان به نقل از  وب دا؛ دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در تبریز در حال برگزاری است، این سه مجتمع را در حضور خانواده های این پیشکسوتان و بنیانگذاران شبکه مراقبت های اولیه بهداشت کشور و با حضور دکتر ملک افضلی استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، افتتاح کرد.

معاون بهداشت در مراسم افتتاح مجتمع سلامت دکتر پیله رودی ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای طراحی و راه اندازی سیستم مجتمع های سلامت در استان آذربایجان شرقی ، از تلاش های ارزنده و مفید پیشکسوتان عرصه بهداشت نیز به خوبی یاد کرد.

وی اذعان داشت : حتی در مواقع جنگ تحمیلی و شرایط نامناسب کشور نیز عده ای به فکر سلامت مردم بودند و برای حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه برنامه ریزی می کردند.

بر اساس این گزارش معاون بهداشت همچنین در آیین افتتاح مجتمع سلامت دکتر ملک افضلی نیز با بیان اینکه امروز یکی از بهترین و لذت بخش ترین روزهای کاری من است، گفت از اینکه می بینیم زحمات پیشکسوتان و بزرگان با تلاش شبانه روزی مسوولین به ثمر میرسد خوشحالیم .

دکتر سیاری افزود: ما باید قدر پیشکسوتانی چون دکتر ملک افضلی و یاد و خاطره زنده یاد دکتر پیله رودی و زنده یاد دکتر شادپور به عنوان بزرگان و بنیانگذاران طرح های گسترش شبکه بهداشت در کشور را زنده بداریم.

وی  از ابتکار عمل مسئولین بهداشتی استان به خاطر نامگذاری این مجتمع ها به نام این سه استاد پیشکسوت  قدردانی کرد.

معاون بهداشت در ادامه ضمن قدردانی از دکتر ملک افضلی که در جلسه حضور داشت ،ایشان را استادی برجسته و محققی توانمند عنوان کرد که در هر شرایطی برای بهبود وضعیت این سیستم تلاش می کند.

در ادامه این مراسم دکتر سیاری به همراه سایر مسوولین دانشگاه با حضور در مجتمع سلامت زنده یاد دکتر شادپور ضمن تقدیر از خانواده این پیشکسوت از تندیس مجتمع زنده یاد دکتر شادپور پرده برداری کرد.

براساس این گزارش دکتر محمد حسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اهدای لوحی در هر سه مجتمع سلامت، از خانواده بنیانگذاران طرح های گسترش شبکه بهداشت در کشور تقدیر کرد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

پاسخ بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

مرا مطلع کن از
avatar
wpDiscuz
Powered by Themes24x7