پزشکان عمومی

تغییرات گسترده در آزمون دستیاری ۹۵: اجباری ‌شدن آزمون صلاحیت بالینی / انتخاب ۱۰ رشته / ضریب دار شدن درس ها

به گزارش صدای پزشکان، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه رهاورد رادیو سلامت از انتشار شیوه نامه ۴۳ مین آزمون دستیاری تا انتها این هفته اطلاع دادند. ایشان گفتند که این آزمون تفاوت خاصی با سال قبل نخواهد داشت. برای شرکت در آزمون دستیاری آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی برای فارغ التحصیلان بهمن ۹۴ به بعد اجباری خواهد بود.

در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد افرادی که پیش از این فارغ التحصیل شده اند، این مقام مسئول گفت شرکت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی مختص فارغ التحصیلان پس از بهمن ۹۴ بوده و افرادی که پیش از این مدرک پزشکی عمومی را گرفته اند نیاز به شرکت در این آزمون ندارند.

افراد البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی. و با توجه به اینکه دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته بکنند فوکوس بر دروس همان رشته بکنند و شانس قبولی خود را بالاتر می برند.

موارد آزمون برای راحتی داوطلبان در ۵ گروه درسی تقسیم بندی شده است.این دروس ضرایبی خواهند داشت. منابع تغییری نداشته و دروس همان دروس است اما گروه بندی شده اند.

افراد برای ۱۰ رشته می توانند انتخاب رشته نمایند. افراد البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی. و با توجه به اینکه دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته بکنند فوکوس بر دروس همان رشته بکنند و شانس قبولی خود را بالاتر می برند. تا هدفی شرکت در آزمون هدفمند شده است و افراد سریعتر و راحتتر می توانند تکلیفشان را روشن بکنند و همان دروسی که مد نظرشان هست را بیشتر مطالعه بکنند.

مجری در اینجا به دکتر اکبری گفت که به نظر می رسد تغییرات بسیار عمده و تاثیر گذار هستند علیرغم اینکه شما در صحبتهایتان گفتید که تغییرات بوجود آمده هدفمند می باشد.

مجری البته زمان را برای اعلام تغییرات کمی دیر دانست و این نکته را گوشزد کرد که داوطلبان از ماه های پیش شروع به درس خواندن نموده اند.

آقای دکتر تاکید کردند منابع تغییری نکرده اند و تغییرات ۶ ماه قبل به اطلاع رسیده و آزمون در ۹ اردیبهشت برگزار می شود و ثبت نام در هفته دوم دی ماه آغاز می شود

آیا ۶ ماه پیش از آزمون را زمان کافی برای اطلاع از تغییرات اخیر آزمون دستیاری می دانید؟

Loading ... Loading ...

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
9 نظرات
قدیمی ترین نظر
جدیدترین نظر نظر با بالاترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
کیان
کیان
8 سال قبل

امتحان مشکوک سال ۹۴ نوید مشکوکیت های بیشتر رو میداد!!از این به بعد و با این قانون دست عزیزان برای ایجاد شک بازتر خواهد شد.امیدوارم اجرا نشود.

علی
علی
8 سال قبل

متآسفانه این روزها به جای اینکه با آرامش درس بخونیم، باید هر روز نگران تغییر جدیدی باشیم.
یعنی فقط افراد استریت باید آزمون صلاحیت بالینی بدن!!!!!!!!!!! هدفشون واقعا چیه؟!؟!؟!؟!
ضریب گذاشتن برای دروس اونم در حالی که خیلی از کتاب ها رو هنوز موسسات منتشر نکردن.
مسلما با توجه به تغییر رفرنس جراحی ، اطفال ، پوست فرصتی برای فوکوس بیشتر نیست……

نجفی
نجفی
8 سال قبل

برای درسی مثل داخلی که ۴۵ سوال داره چطور میخوان ضریب بذارن و برای درسی مثل اورولوژی که ۶ تا سوال داره؟
مگه کنکور ریاضی تجربیه
درس ها همسنگ نیستن که بشه راحت گروه بندی کرد
اینا همش بهانه هستش برای ماست مالی کردن بعضی کارهایی که میخوان بکنن
من نمیدونم کی این طرح ها رو میده و کی نظر از مخاطبین امتحان هم خواستن

آرمین وهابی
آرمین وهابی
8 سال قبل

“دکتر هاشمی بر لزوم دوری از تصمیمات خلق الساعه تأکید کرد و گفت: اعتقاد دارم در خصوص آزمونها نبایستی تا حداقل ۳ سال پیش ازهر آزمون شاهد تغییر در منابع، نحوه برگزاری، تعداد سوالات و حتی تاریخ برگزاری باشیم. تیر ۹۴” http://behdasht.gov.ir/?siteid=1&pageid=1508&newsview=128496 متاسفم با تمام وجود متاسفم که توی این کشور دارم زندگی میکنم، کشوری که به حرف وزیرش هم اعتباری نیست برنامه ریزی ایی ممکن نیست، بر کشتی سواریم که ان را مقصدی نیست و وا مصیبتا که به گل نشسته! اقای معاون اینکه دانشجویان فارغ التحصیل بهمن ۹۴ به بعد برای شرکت در آزمون باید آزمون صلاحیت بالینی… بیشتر

Mehran
Mehran
8 سال قبل

زمان برگزاری آزمون های مهارتی کیه؟ حداقل چند ماه قبل فارغ التحصیلی برگزار کنن که باز گرفتار این نمره نشیم
مخصوصا واسه استریت ها غیر ممکنه پایان نامه رو تموم کنن و بعدش این آزمون رو بدهند
بازم این درخواست تکراری را داریم که سایت شما به عنوان نماینده پزشکان مسئله رو پیگیری کنه

Powered by Themes24x7