نظام سلامت

رایزنی برای خرید بالگردهای تخصصی انتقال بیمار

قائم مقام وزیر بهداشت در نیشابور گفت: برای دریافت بالگردهای تخصصی انتقال بیمار در حال مذاکره با کشورهای صاحب فن در حوزه اروپا و جنوب شرق آسیا هستیم.

به گزارش صدای پزشکان ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: مردم نگران بیماری آنفلونزا نباشند و به اخبار منتشره در فضای مجازی توجه نکنند و اگر اقدامات بهداشتی وارده را رعایت کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

وی افزود: مردم از مراجعات مکرر به مراکز درمانی خودداری کنند ولی اگر علائم بیماری مشاهده شد پذیرای آنها هستیم.

حریرچی با بیان اینکه موج بیماری آنفولانزا در فصل سرما است و بعد فروکش می‌کند، یادآور شد: تزریق واکسن آنفولانزا را برای پرسنل بیمارستان و سایر افراد در معرض خطر توصیه می‌کنیم و البته سهم رایگان نیز در ابتدای پاییز به مراکز درمانی شهرستان‌ها اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: آنفولانزا همه ساله در فصول سرما در کشور ما شیوع پیدا می‌کند و انواع مختلفی دارد و متاسفانه بر کسانی که دچار نقص و ضعف ایمنی بدنی هستند تاثیر سوء می‌گذارد.

 معاون وزیر بهداشت با تجلیل از خدمات پرستار فداکار نیشابوری تصریح کرد: این اولین بار نیست که پرستاران به‌خاطر مراقبت از بیماران حین خدمت‌رسانی خود در بیماری گرفتار و بیمار می‌شوند ولی همچنان برای خدمت به مردم ایستاده‌اند.

حریرچی تاکید کرد: مرحوم رضایی به‌دلیل ابتلا به نوع بیماری آنفولانزا(H1N1) ناشی از مواجهه با بیماران در محل کار( بیمارستان دولتی ۲۲ بهمن نبشابور) که اسناد آزمایشگاهی آن موجود است مبتلا شده و جان به جان‌آفرین تسلیم کرده است.

وی افزود: دانشکده نیشابور با اشراف و حمایت وزارتخانه در برنامه توسعه اورژانس و ساخت اتاق‌های ایزوله تنفسی را در دست اقدام دارد و البته برای رفع کمبودهای حوزه درمان به زودی کلنگ بیمارستان سوم دولتی نیشابور زده می‌شود.

 قائم مقام وزیر بهداشت درباره چرایی به سرانجام نرسیدن استقرار اورژانس هوایی در نیشابور و استقرار در شهرستان مجاور آن، گفت: اورژانس هوایی سطح‌بندی دارد و باتوجه به فواصل از مراکز درمانی بزرگ مستقر می‌شود در این رابطه در کل کشور کمبود داریم تا جایی که الان از بالگردهای نظامی استفاده می‌شود.

 حریرچی عنوان داشت: برای دریافت بالگردهای تخصصی انتقال بیمار در حال مذاکره با کشورهای صاحب فن در حوزه اروپا و جنوب شرق آسیا

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7