آموزشی

معاون آموزشی وزیر بهداشت: واگذاری بخشی از اختیارات وزارت بهداشت با ایجاد شبکه‌های درون منطقه‌ای

dr Larijani 2

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اگر بخواهیم دانشگاه‌ها رشد کنند باید از ظرفیت مناطق آمایشی بهره‌برداری کنیم و با تشکیل شبکه‌های درون منطقه‌ای بخشی از اختیارات وزارت بهداشت را به محیط واگذار کنیم.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از فارس، باقر لاریجانی در کارگاه توجیهی استانداردهای اعتباربخشی موسسات آموزش عالی علوم پزشکی، مصوبه آمایش سرزمینی را یکی از نقاط عطف آموزش علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: با گذشت فقط چند ماه از اجرای این مصوبه در وزارت بهداشت شاهد ساماندهی گسترش های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور هستیم.

وی به برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه ها در قالب ماموریت های روشن به مناطق آمایشی کشور سپرده شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: مهمترین هدفی که در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور دنبال می شود ترویج گفتمان علمی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی کشور است و این امر مستلزم مشارکت تمام دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی در اجرای این برنامه ها است.

لاریجانی از فرایند اخذ بازخوردهای محیطی درخصوص برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: این برنامه ها در طول اجرا و با دریافت بازخورد از دست اندرکاران امر به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرد  و ارتقا می یابد.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه مناطق آمایشی کشور گفت: از زمان تشکیل این دبیرخانه ها مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در مناطق طی جلسات متعددی پیرامون مسائل آموزش علوم پزشکی به بحث و گفتگو نشسته اند و این موضوع می تواند زمینه های تغییرات بزرگی در آموزش علوم پزشکی را فراهم آورد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی در دانشگاههای علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: هدف این است که بسیاری از امور قابل واسپاری حوزه آموزش به دانشگاهها محول گردد و این امر نیازمند ایجاد ظرفیت های لازم در دانشگاههای علوم پزشکی است.

لاریجانی گفت: برای ارتقای کیفیت در آموزش علوم پزشکی کشور لازم است ابتدا از ظرفیت های محیطی برای اجرای ماموریت ها اطمینان حاصل شود و اعتباربخشی موسسات آموزشی مسیری است که در آن ضمن رصد نقاط قوت و چالش های دانشگاهها در آموزش علوم پزشکی، زمینه های برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاهها را نیز فراهم می آورد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اضافه کرد: تنها هدفی که در بحث اعتباربخشی موسسات آموزشی دنبال می شود این است که دانشگاهها در مسیر ارتقای کیفیت آموزش حرکت کنند و به استانداردهایی دست یابند.

وی با بیان ظرفیت هایی که در سراسر مناطق کشور وجود دارد گفت: اگر بخواهیم دانشگاهها رشد کنند باید از ظرفیت مناطق آمایشی بهره برداری کنیم و با تشکیل شبکه های درون منطقه ای بخشی از اختیارات وزارت بهداشت را به محیط واگذار کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه زمانی می شود تفویض اختیار کرد که اطمینان حاصل کنیم دانشگاهها در راستای استانداردها حرکت می کنند، ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای سطح آموزش علوم پزشکی در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور باشیم.

 

 

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

پاسخ بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

مرا مطلع کن از
avatar
wpDiscuz
Powered by Themes24x7