نظام سلامت

پاسخگویى وزیر بهداشت به حاشیه هاى پزشکى: شاید ۴ درصد از پزشکان علوم پزشکی تهران درآمد ۵۰ میلیونی داشته باشند و بقیه کادر درمانی همچین درآمدی ندارند

به گزارش صداى پزشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشکر از کادر پزشکی و خدمانی کشور با حضور در استودیو برنامه نبض گفت: در حوزه سلامت مردم بیشترین رضایت مندی را دارند، اگرچه ازدحام جمعیت و کمبود امکانات موجب شده تا حقوق شهروندان آنطور که مطلوب است حاصل نشود از سوی دیگر تعداد پرسنیل نیز کم است و در برخی از شهرستانها از کمبود متخصص رنج می بریم.

وزیر بهداشت افزود: کادر پزشکی نیازمند فضای مناسبی است که در شان اوباشد، واقعیت این است که همه چیز پول نیست، حفظ شانیت نیز مهم است مگر یک پزشک و یا تیم پرستاری چقدر و به چه تعداد بیمار می تواند خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کند.
او گفت: ما نزدیک به ۲۰۰ هزار پرستار کم داریم که همین امر فشار کار بر سایر پرسنل را مضاعف کرده و شاید همین امر موجب برخورد نادرست کادر درمانی نسبت به بیماران شده است.
او یادآور شد: بیشترین شکایت ها از پزشکان به دلیل عدم توضیح پزشکان به بیماران است که این نقد وارد است، اگرچه در کنار این موضوع کهولت سنی و نیز فشار کار مضاعف را هم باید در نظر گرفت.
هاشمی تصریح کرد: توهین در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست و قطعا با خاطیان برخورد می شود و ما حتی کمیته رسیدگی به تخلفات کادر پزشکی را هم تشکیل داریم اگرچه همراهان بیمار نیز باید شرایط خاص کادر درمانی را رعایت کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: در این دولت ما قول داده ایم ۲۰ هزار تخت بیمارستانی را در اختیار بیماران قرار دهیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا پایان دولت یازدهم به وعده عمل کنیم؛ ما در تلاشیم تا تخت های بیمارستانی را نسبت به دولت های قبلی ۵ تا ۶ برابر بیشتر کنیم و این میزان در بضاعت ماست، در این دولت مسئله بهداشت جزو الویتهای اصلی بوده و به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم تا هزینه های مردم کاهش یابد و البته بر میزان خدمات بهداشتی کشور نیز افزوده شود.
او گفت: در استان خوزستان ما به دنبال افزایش تختهای بیمارستانی هستیم این در حالیت که بعد از جنگ هیچ بیمارستان و یا تختی در این شهرستان اضافه نشده است.
او افزود: ما ساخت حدود سه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی را در دستور کار داریم و مطمئن نیستم بتوانیم به وعده خود عمل کنیم زیرا باید همه دست به دست هم دهند و همه باید کمک کنند؛ زیرا سرمایه گذار به دنبال بازگشت سرمایه اش است و از ما تضمین می خواهد که ما تا کنون نتوانسته ایم چنین تضمینی بدهیم.
او تاکید کرد: متاسفانه در زمینه استخدام پرسنل بیمارستانی، اتفاق خاصی نیفتاده و این شیوه همه دولتهای پیشین است زیرا معتقد بودند با استخدام نیرو دولت متورم می شود که آن هم راه دارد زیرا هر فردی که بازنشسته می شود می تواند یک نفر را جایگزین خود کند، ما امیدواریم که در سال جدید بتوانیم نیرو جذب کنیم زیرا در زمینه کمبود نیرو با چالش جدی روبرو هستیم.
او اظهار کرد: متاسفانه بیمارستانهای ما توسعه پیدا نکرده اند و هرآنچه در حال حاضر موجود است مربوط به قبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب، بیمارستان زیادی به مجموعه بیمارستان های کشور اضافه نشده این در حالیست که جمعیت کشور نسبت به قبل از انقلاب حداقل دو برابر شده است.
هاشمی ادامه داد: ما در اورژانس کسانی را داریم که ماهی ۵۰۰ ساعت کار می کند که این امر به دلیل کمبود نیرو است، از سوی دیگر حقوق این نیروهاست که دیر پرداخت می شود؛ آن ۱۰۰ هزار نفری را که ما حقوقشان را می دهیم تا این لحظه نتوانسته ایم تامین کنیم؛ ما منتظر بیمه ها هستیم و بیمه ها هم که در حال حاضر با کمبود نقدینگی روبرو هستند؛ در حال حاضر کادر بهداشتی برای چند ماه است که حقوقی دریافت نکرده، ما حدود ۸ هزار میلیارد از دولت و ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از بیمه ها طلب داریم و منتظریم تا هرچه زودتر این مطالبات را دریافت کنیم.
او تصریح کرد: تفاوت در میزان حقوق با توجه به نوع مشاغل همیشه بوده و طبیعی است که دستمزد پزشکان با پرستاران تفاوت داشته باشد، این دولت در رابطه با ماما و پرستار نسبت به دولتهای پیشین بهتر عمل کرده و کارانه پرستاران حداقل ۳ برابر افزایش داشته است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: حقوق پزشکان دو قسمت است؛ نخست پایه حقوق شان است که بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است و قسمت دوم کارانه است که به ازای هر ویزیت ۳۰ درصد حق العلاج دریافت می کنند و این قسمت است که هم حقوق پزشکان را بیشتر کرده و هم به درآمد دولت کمک می کند.
او تاکید کرد: شاید ۴ درصد از پزشکان علوم پزشکی تهران درآمد ۵۰ میلیونی داشته باشند و بقیه کادر درمانی همچین درآمدی ندارند و اگر این تعداد بیرون کار می کردند طبیعتا درآمد بیشتری کسب می کردند.
او ادامه داد: بیمه ارزان ترین قیمت دارو را تضمین می کند، حال اگر کسی داروی خارجی می خواهد باید تفاوت قیمیت آن را بپردازد، من هم قبول دارم که باید میزان حمایت ها بیشتر شود ، اما متاسفانه بضاعت بیمه ها محدود است، کاری که باید دولت و مجلس انجام دهند حمایت از فقر و بی بضاعت است، دولت در جهت حمایت از تولید داخل از برندهای داخلی حمایت می کند.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
18 نظرات
قدیمی ترین نظر
جدیدترین نظر نظر با بالاترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
amir
amir
7 سال قبل

در اینکه حقوق پزشکان بخصوص متخصصین صد میلیونی هست شکی نیس و فکر هم نمی کنم موضوع جدیدی باشه. شما یه سر بزن به بیمارستان های شهرستان ها و حقوق و کارانه یک پزشک متخصص رو رندم ور دار و ببین مبلغش چقدره. تا حساب کار دستت بیاد. کسی فکر نکنم معترض حقوق یک متخصص باشه بلکه بحث کیفیت کار هست به نوعی که هر خانواده رو بری ببینی همون طور که حداقل یکی از نزدیکانش رو در تصادف از دست داده به همون صورت هم یکی از عزیزانشون قربانی قصور پزشکی شدن وزیر محترم بهداشت و همکاران متخصص شون… بیشتر

قدر پزشکای ایرانی رو بدونید
قدر پزشکای ایرانی رو بدونید
7 سال قبل
Reply to  amir

آقا یا خانم امیر.سطح قصور پزشکی در ایران بسیار پائین است درصد خطا رو در پزشکی کشورهای مختلف بررسی کنین.خودتون نه فلان سایت و بهمان کانال! که کم مونده پزشک رو بکشن! آمریکا ۹٫۵% استرالیا ۱۲% کانادا ۱۱٫۳% میدونید یعنی چی یعنی از هر ۸ نفر یکی قصور پیدا کرده بعد ایران به زور به ۵ % میرسه.شک دارید خودتون سرچ کنید. کشور های اطرف خودمون که هیچی!!!!که شاید قصور به ۲۰% هم برسه. ایران رو باید با کشورهای اطرافش مقایسه کرد نه با اروپا! و کانادا و استرالیا! به علاوه الان شما حقوق پزشکان و درامد پزشکان رو با… بیشتر

قدر پزشکای ایرانی رو بدونید
قدر پزشکای ایرانی رو بدونید
7 سال قبل
Reply to  amir

اقا یا خانم amir
کدوم انکار برادر من.یک چندم پول میدهید چندین برابر کار میخواهید
اعتراض هم کنیم میگوئید هم چی پول نیست!
شما برو مغازه ببینم بدون پول جنسی بت میفروشن!
میگن قسم خوردیم!!
واعجبا!!کجا قسم خوردیم که مجانی کار کنیم.بله اونجا که کسی فقیر است(نه فقیر جلوی پزشک فقط!) مجانی طبابت میکنم.مخلص او هم هستم.
ولی کسی که میرود مثلا آرایشگاه ده دقیقه ۳۰ هزار تومان با طیب خاطر میدهد جلوی من می آد انتظار داره پول نگیرم یا کم بگیرم خطا هم نکنم!
زیاد هم مریض نبینم!

amir
amir
7 سال قبل

دکتر جان چرا اینقد با توپ پر حمله میکنی؟ هیچ کس هم انتظار نداره شما و همکاراتون مجانی کار کنید فقط خواهشمندیم به همون تعرفه قانونی قناعت کنید و بی خیال زیرمیزی بشید. من اصلا برام قابل درک نیس که یک پزشک که چند صد میلیون تومن دریافتی داره باز هم زیر میزی میگیره!!! والا جناب دکتر ما قبول داریم شما جزو طبقه ممتاز هستید و کاملا هم برامون جا افتاده هیچ وقت قرار نیس توزیع ثروت در ایران عادلانه باشه. سایر متخصصین هم به نظر من حق اعتراض ندارند چون باید با چشم باز شرایط رو میدیدند که ایران… بیشتر

amir
amir
7 سال قبل

دکتر جان من آقای امیرم.

7 نکته!
7 نکته!
7 سال قبل
Reply to  amir

خدمت آقای امیر.و دوستان غیر پزشک و پزشک اگرچه فی الواقع و به دور از تعصب سطح خطای پزشکی در ایران بالا نیست و حتی خیلی خیلی بهتر از کشورهای هم جوار است ولی چند نکته به نظرم مغفول مونده که واقعا اگر اصلاح شود باعث افت واضح همین چنددرصد خطای پزشکان میشود ۱٫ برخی از ما تا دم آخر به پزشک مراجعه نمیکنیم.امیدوارم همه سلامت باشند ولی در شروع یک مریضی یهتر است زودتر باور کنیم که مریض هستیم ۲٫وقتی سالم هستیم به پزشک مراجعه نمیکنیم ولی در جاهای دیگر حتی در سلامتی هم به پزشک مراجعه میکنند.چک آپ… بیشتر

حسین
حسین
7 سال قبل
Reply to  amir

ما هم خوشحالیم که شما به درامد یک متخصص معترض نیستید،ولی قبل از اینکه بگید کسی معترض نیست،اول یه نگاه به مردم همیشه در صحنه بندازید که جزو تفریحاتشون شده حساب و کتاب درامد دکتر!

amir
amir
7 سال قبل
Reply to  حسین

یکی از تفریحات سالم مردم همین حساب کتاب کردن حقوق شماست دکتر. شما میزان اعتراض مردم رو به چند تا کامنت احساسی نچسبون عزیز من. مهم رفتار مردم در دنیای واقعی در بیمارستان و در مطب با شما هست که الحمد الله خوبه

دانشجو
دانشجو
7 سال قبل

نکته جذاب صحبتاشون اینه که انگا ر نه انگار وزیرن. ایشون فقط مشکلات سیستم بهداشتی درمانی رو بازگو کردن و جوری صحبت کردن انگار ایشون هم منتظرن یکی بیاد شرایطو درست کنه. اقای وزیر شما باید شرایطو درست کنید. ما که می دونیم شرایط بده

به جناب امیر
به جناب امیر
7 سال قبل

من که خودم پزشکم نمیتونم اینطور قاطعانه قصور پزشکی تایید کنم ولی بعضی ها هیچ سواد و علمی در پزشکی ندارن سریع رای و حکم صادر میکنن و خودشون از هزارتا فوق تخصص ، کارشناس تر میدانند ….. خیلی ها عوارض بیماری و جراحی که ممکنه غیر قابل پیش بینی باشه رو جزو قصور پزشکی میزارن …. کاش ما یاد میگرفتیم در مورد چیزی که اطلاع و علم نداریم ، نظر ندیم ….

منصف باشیم.پزشکی جای نظر دادن غیرتخصصی نیست
منصف باشیم.پزشکی جای نظر دادن غیرتخصصی نیست
7 سال قبل

باور کنید هنوز در کشورهایی که به نوعی پیشتاز پزشکی اند برخی اساتید و پروفسور ها این قدر قاطع حکم که به اشتباه یا برتری یک روش درمانی بر روش دیگر نمیدهند ولی اینجا در همون وهله اول بدون ذره ای حداقل مشورت با پزشکی حتی پزشک آشنای خودشون سریع حکم به خطای پزشک و از اون بالاتر خطای عمدی میدهند و از اون بالاتر حکم به بیسوادی کامل! و از اون بالاتر حکم به قاتل بودن هم صادر میکنند به نظرم برخی افراد با تمسخر پزشکان میخواهند خود را اثبات کنند ولی خبر ندارند که هیچ کس با تخریب… بیشتر

amir
amir
7 سال قبل

دوست عزیز کلام آخر رو بگم و تمام این جانب هم پیش پزشک خارجی رفتم هم ایرانی و تفاوت ها بشدت توی چشم بود. الان هم که در خدمت شما هستم حد المقدور پیش همکاران ایرانی شما نمی رم. بلکه پزشک افغانی هستند بسیار خوش برخورد و انسان دوست که به جای ۳۰ ثانیه ویزیت سرپایی ۲۰ دقیقه وقت می گذارند. اتفاقا درامد بالایی دارند و از خدا همیشه میخواهم بیشتر از اینها نصیبشان شود. در صورت بروز مشکل هم شک نکنید مزاحم شما نمی شوم پس قضیه گرو کشی جان مردم که این روزها توسط برخی ها علم شده… بیشتر

دفاع از خود تندی نیست!
دفاع از خود تندی نیست!
7 سال قبل
Reply to  amir

اولا چه کسی میگوید این حرف های ما تند است!شمای نوعی حرف های کسانی که هراز گاهی به اونها تهمت بیسوادی و پول پرستی میزنید رو تند میدونید.بله برای امثال شمائی که خودتون در عمق وجدانتون بهتر میدونید چرا این تهمت ها و حرفها رو میزنید دفاع یک پزشک و کلا دفاع هر کسی از خودش یعنی تندی! اینکه شمای نوعی هر حرف و ظلمی میکنید تندی نیست ولی به محضی که پزشکان بخواهند واقعیت رو بگویند و از خود دفاع کنند میشود تندی! و بی اعصابی! به علاوه چه کسی حقوق خود را با سائر اقشار مقایسه کرده؟ همین… بیشتر

amir
amir
7 سال قبل

همون طور که فکر میکردم شما کاملا در توهم خود بزرگ بینی نه در سطح کشوری بلکه در سطح بین المللی هستید. قبلا گمان بر این بود که فقط در ایران خود را بالاتر میبینید اما مشخص شد شما حتی همکاران خارجی خود را قبول ندارید و گرفتار همان خودبرزگ بینی ایرانی که ایرانی ها باهوشن و چنین و چنان شدین. باشه عزیزم شما خوبید. به قول خودتون هم حرف ما آب در هاونه و توپ تکونتون نمی ده پس چرا اینقدر به خود زحمت تایپ کردن دادین؟این حرفهای شما باعث شد بیشتر دلم به حال مردم و هم وطنانم… بیشتر

من میخواهم بگم چرا اون جاها اشک نمیریزین؟!
من میخواهم بگم چرا اون جاها اشک نمیریزین؟!
7 سال قبل
Reply to  amir

نکته اول: کم دیدم شاید هم نادره پزشکی بدونه کسی واقعا بی پوله و اونو درمان نکنه مساله اصلی اینه که برخی افراد میخوان پشت قضیه فقر وفقیری پنهان شده و دایه مهربان تر از مادر برای مریض های فقیر باشند ولی هدف اصلیشون چیز دیگریه و خودشون بهتر میدونن هدفشون چیه.جالب اینکه خوب میدونند که چه کسانی چه مقادیری پول چه در توپ بازی چه در گریم بازی! میگیرند ولی اصلا سراغ اونا نمیرند چرا که پزشکان دم دست اند! به نوعی شاید اونا حق دارند چنین پولهایی بگیر ولی پزشک بدبختی که ۳۰ سال عمر وجوونیش رو گذاشته… بیشتر

پزشک
پزشک
7 سال قبل
Reply to  amir

شما از کوچک کردن پزشکان ایران چه سودی میبری؟ خیلی از کتب روز دنیا که در دانشگاه های سطح بالای دنیا تدریس میشوند در خیلی از مباحثشون نویسنده یک یا دو ایرونی است. خیلی از صاحب سبک های خاص جراحی در دنیا (نه صرفا ایران یا منطقه) ایرانی است خیلی بده آدم این قدر بر حرفش مصر باشه که برای اثبات حرفش پزشک ایرونی رو تمسخر کنه! شما یک جستجو در نت کن.مثلا ببین دانشگاه های تاپ پزشکی چه اساتیدی در حال تدریس اند یا مثلا در مدیکال سنتر های(مراکز پزشکی) اول دنیا کیا دارن کار میکنند من بسیار متاسفم… بیشتر

حسین
حسین
7 سال قبل
Reply to  amir

اتفاقا همین چندوقت پیش یک پورن استار امریکایی برای رینوپلاستی اومده بود ایران و تو توییترش برای دوستاش پیغام داده بود که به ایران رفتم چون بهترین دکترها برای انجام این کار در ایران هستن.
لابد اون هم متوهم بوده!!!

جایزه سازمان بهداشت جهانی به پزشک ایرانی رسید
جایزه سازمان بهداشت جهانی به پزشک ایرانی رسید
7 سال قبل
Reply to  amir

خدمت آقای امیر جایزه سازمان بهداشت جهانی به پزشک ایرانی رسید http://shafaonline.ir/fa/news/125870/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF “”صراف زادگان تشریح کرد: نامه رییس سازمان بهداشت جهانی در خصوص تعلق جایزه به اینجانب به صورت رونوشت برای وزرای بهداشت و درمان و همچنین امور خارجه، رؤسای روابط بین ‌الملل این وزارتخانه‌ ها، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و سازمان ‌های بین‌المللی مرتبط، ارسال شده بود و سایت های معتبر خارج از کشور، از جمله فدراسیون جهانی قلب (WHF)، انجمن بین‌المللی پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی (ICCPR) و انجمن جهانی فشار خون (WHL) نیز این مطلب… بیشتر

Powered by Themes24x7