اقتصاد سلامت سیاست گذاری سلامت

کمیسیون تلفیق مجلس به یکپارچه شدن منابع درمان مردم رای نداد

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس امروز در حالی  به تولیت وزارت بهداشت رای دادند که ابزارهای آن را در وزارت رفاه باقی گذاشتند تا همچنان مشکل بهداشت و درمان مردم و بدهی بیمه ها به مراکز درمانی لاینحل باقی بماند و تولیت نظام سلامت بدون منابع مالی نتواند درمان و سلامت را که حق مردم است، به نحو مطلوب مدیریت کند.

 به گزارش صدای پزشکان به نقل از سلامت آنلاین، این در حالی است که وزارت بهداشت مصر است بدون داشتن منابع نمی تواند این تولیت را به نحو مطلوب مدیریت کند.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که براساس آن بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت رفاه باقی خواهد ماند.

محمد خدابخشی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق اظهار کرد: پشنهاد کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص انتزاع سازمان بیمه سلامت ایرانیان از وزارت رفاه و انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت  با ۱۸ رای در مقابل ۱۹ رای ، حد نصاب را به دست نیاورد و در کمیسیون تصویب نشد .

وی افزود: همچنین در این جلسه موضوع پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه و دبیرخانه سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و الحاق آن به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رای نیاورد و تصویب نشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در عین حال راجع به مصوبات جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه مصوب شد که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی قانونی امور درمانی کشور قلمداد شود و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به همکاری در این زمینه شدند.

حال باید منتظر تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی بمانیم و ببینیم برای کلاف در هم تنیده شده درمان مردم در نهایت چه نسخه ای می پیچند.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7