به گزارش صدای پزشکان به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا عسکری، مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت شنوای صدای مردم و هر گونه شکایت و انتقاد از مسائل مرتبط با بهداشت و درمان است و گر چه بیشترین شکایات مردم تاکنون به خاطر دریافت تعرفههای پزشکی زیاد بوده است اما فعالیت این سامانه به برخورد با تعرفههای پزشکی اضافه منحصر نمیشود.
وی گفت: ممکن است مردم در مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا در یک مطب احساس کنند که رسیدگی و توجه کافی به آنها نمیشود و خدمات مورد نیازشان به آنها ارائه نمیشود یا کسی صدای آنها را نمیشود، در این صورت سامانه ۱۹۰ گوش شنوای مردم است و میتواند به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی-درمانی کمک کند.
مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت افزود: در دوره جدید فعالیت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، فصل جدیدی از فعالیت سامانه ۱۹۰ شروع شده است، ستاد کشوری این سامانه تشکیل شده و ستادهای استانی آن نیز در حال شکل گیری است و فرآیند رسیدگی به شکایات مردم به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال میشود.
عسکری گفت: در واقع سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مرجعی است برای شنیدن صدای مردم، ممکن است مثلا مردم در مراجعه به یک بیمارستان خصوصی برای بستری یا مراجعه به یک مطب احساس کنند که بیش از حد، از آنها پول گرفته شده است، قطعا در صورت تماس با سامانه ۱۹۰ به مشکل آنها رسیدگی میشود.
وی افزود: اگر مردم هنگام پذیرش در بیمارستان پول زیادی به عنوان ودیعه از آنها گرفته شود و این پول اضافه به آنان برگردانده نشود یا اگر بیماری در بیمارستان برای دریافت پول، به گروگان گرفته شود، با جدیت با آن مرکز متخلف برخورد میشود. نگهداشتن بیمار به خاطر پول خط قرمز وزارت بهداشت است چنین مواردی نداریم و به هیچ وجه تحمل نمیشود.
عسکری گفت: پس از تماس مردم با سامانه ۱۹۰، دیگر نیازی به پیگیری اداری آنان نیست و سامانه ۱۹۰ بدون درگیر کردن مردم با سیستم بروکراتیک اداری فرایند رسیدگی را با همکاری سازمانهای دیگری مانند نظام پزشکی و تعزیرات تا آخر دنبال می کند و نتیجه را به مردم اعلام خواهد کرد.
پاسخ بدهید
اولین نفری باشید که نظر می دهید