دستیاران تخصصی

آزمون های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت الکترونیکی می شود

مسئول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت، از طراحی نرم‌افزار “نجما” در این وزارت خانه خبر داد و گفت: براساس عملکرد این نرم‌افزار تا یک سال آینده می‌توانیم آزمون‌های وزارت بهداشت بخصوص آزمون‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را به صورت کاملا الکترونیک برگزار کنیم.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از ایسنا دکتر مسیح صبوری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی به عنوان مهمترین آزمون‌های وزارت بهداشت  چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که این آزمون‌ها به صورت الکترونیک و با کمک نرم‌افزار “نجما” (نرم‌افزار جامع مدیریت آزمون) برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با الکترونیکی کردن برگزاری آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت می‌توانیم صحت، عدالت و دقت در طراحی سئوالات را افزایش بدهیم و همچنین بر این اساس بتوانیم سئوالات را به صورت یک بانک مشخص دربیاوریم چراکه بیش از این تعداد سئوالات آزمون در طول سال طراحی می‌شد.

دکتر صبوری خاطرنشان کرد: با الکترونیکی کردن برگزاری آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت که به کمک نرم‌افزار نجما صورت می‌گیرد، می‌توانیم سوالات را به راحتی آنالیز کنیم و ارزیابی‌های خود را از کیفیت و نوع سئوالات به دست بیاوریم. همچنین از این طریق سوالات به صورت یکنواخت در کل کشور طراحی می‌شود و امنیت آزمون‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مسئول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت از برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک تا سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر کار طراحی نرم‌افزار “نجما” بعد از چندین سال کار و بررسی، انجام شده و استفاده از آن به تدریج شروع شده است، تا بدین ترتیب از سال آینده آزمون‌های (تخصصی و فوق تخصصی) کاملا الکترونیک و بصورت غیر کاغذی (که هزینه‌های اقتصادی بالایی داشته و زمان‌بر است)، برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌ها به شیوه الکترونیک امسال به صورت پایلوت در آزمون‌ پیش‌کارورزی اجرایی شد و حدود ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور آزمون‌های پیش‌کارورزی خود را به صورت الکترونیک برگزار می‌کنند.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین نظر
جدیدترین نظر نظر با بالاترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تصمیم بسیار خوب/امیدوارم سراسری شود
تصمیم بسیار خوب/امیدوارم سراسری شود
7 سال قبل

خیلی خوب است امیدواریم فراگیر شود لزومه رسیدن به سطح پیشرفته پزشکی سه چیز است اول:اصلاح آموزش و مدرن سازی آن که از آن جمله تخصصی تر شدن آموزش های پزشکی- جداسازی بیمارستان های آموزشی از درمانی یا حداقل محدود سازی آنها -محدود سازی بار کاری و تعداد کشیک و افزایش راندمان آموزشی -و پیگیری حضور اساتید در کنار دانشجویان و دستیاران حتی در زمان کشیک دوم:اصلاح آزمون ها و مدرن سازی آن که یکی از مصادیق آن همین الکترونیکی شدن است که در کنار آن بهتر است آزمون دستیاری به جای سالی یک بار که واقعا بار استرسی نابودگری… بیشتر

موافق برگزاری دستیاری دو بار درسال
موافق برگزاری دستیاری دو بار درسال
7 سال قبل

الکترونیکی شدن امکان برگزاری دو یا چند باره آزمون ها بویژه دستیاری رو میدهد و بار مالی برگزاری حضوری هم ندارد
خیلی از آزمون های پیشرفته هم همین طور چند بار در سال است

Powered by Themes24x7