دانش آموختگان

نامه متخصصین بیهوشی در خصوص کاهش تعرفه

به دنبال مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی تعرفه های بیهوشی برای تامین کسری بودجه طرح تحول سلامت ،جامعه متخصصین بیهوشی نشستی با حضور تمامی بزرگان انجمن و مدیران گروه ها و انجمن های کشوری در تاریخ ۳۰ خرداد در بیمارستان تریتا برگزار کرد، در این جلسه در مورد دغدغه ها و راهکارهای اعتراضی متخصصین بیهوشی صحبت شد و با توجه به طولانی شدن جلسه تا زمان افطار ، بدین ترتیب تصمیم گیری در این خصوص به مجمع عمومی روز ۳۱ خرداد در شیراز موکول شد که نتیجه این مجمع نامه به شرح زیر است:

رهبری محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم جمهوری
نمایندگان محترم مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان
وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزیر محترم کار ،رفاه و تامین اجتماعی
و اعضای شورای عالی بیمه

١- پرداخت تعرفه بیهوشی باید برمبنای کتاب ارزش نسبی خدمات درمانی یا کالیفرنیا با نظارت کارشناس انجمن بیهوشی ایران صورت گیرد.

٢-کاهش ٢۵درصدی کدهای بیهوشی مبنای کارشناسی و علمی ندارد. امار نشان میدهد که در سبد هزینه های درمان سهم بیهوشی فقط ٣/۴ درصد است که با احتساب کاهش ٢۵درصدی مبلغ ٧۵/۰ (تنها ۷۵ صدم درصد) برای بیمه صرفه جویی در بردارد. حال میتوان بجای افزایش ۵ درصدی به تمام رشته های پزشکی میزان ۴ درصد به همه رشته ها اضافه نمود تا هم انصاف بین رشته ای رعایت گردد و هم میزان صرفه جویی سازمانهای بیمه گر بیشتر و به حدود ۱ درصد باشد.

٣ – با توجه به بالینی نبودن رشته بیهوشی از طرف سازمانهای بیمه گر، علیرغم به رسمیت شمردن ارزش بالینی این رشته از طرف وزارت بهداشت، اعلام میداریم بیهوش نمودن بیماران در این شرایط برای ما تبعات قانونی دارد. فلذا به بیماران در صورتی بیهوشی داده میشود که متخصص بالینی مورد تایید سازمانهای بیمه گر از ابتدا تا انتهای عمل در اتاق عمل حاضر باشد و متخصصین بیهوشی فقط وظیفه لوله گزاری تراشه و مانیتورینگ بیماران را برعهده گیرند، مگر اینکه سازمانهای بیمه گر و شورایعالی بیمه ترتیبی اتخاذ فرمایند که ظرف پانزده روز اینده بالینی بودن رشته بیهوشی به رسمیت شناخته شود. در صورت عدم توجه به خواسته های بر حق متخصصین بیهوشی از تاریخ ١۶/۴/٩۶ به بعد، متخصصین بیهوشی در محل کار خویش حاضر بوده و تنها بیمارانی را بیهوش خواهند نمود که جراح اورژانس بودن ان را تایید نماید.

و من الله توفیق

“گمان مبر آنها که از اعمال (زشت) خود خوشحال می شوند ، و دوست دارند در برابر کار (نیکی) انجام نداده اند مورد ستایش قرار بگیرنداز عذاب الهی برکنارند! بلکه برای آنها عذاب دردناکی است”
(سوره آل عمران آیه ۱۸۸)

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین نظر
جدیدترین نظر نظر با بالاترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
دکتر محمد مهدی زمانی

متخصصین بیهوشی در آرامش مردم بسیار موثرند و در بخشهای ای سی یو به جای چندین متخصص بیماران رو مدیریت میکنند و ۲۴ ساعته در بیمارستان مقیم هستن تا مشکل اورژانسی بیمارای بیمارستان رو رفع کنن. در اتاق عملها برای بی دردی و کاهش استرس بیماران کاندید جراحی ، در کنار انواع تخصصهای جراحی حاضر میشن و نهایتا برای درمان دردهای حاد و مزمن در کلینیکهای درد طبابت می کنند. این شرح وظایف در یک رشته مستحق کاهش تعرفه است! در سالهای اخیر برای کاهش درد و رفع استرس حین روشهای تشخیصی درمانی مثل دندانپزشکی ، آندوسکوپی و کلونوسکوپی و… بیشتر

Powered by Themes24x7