تریبون

اهم برنامه ها و راهکارهای “جبهه احیاء نظام پزشکی

در بیانیه ای که در اختیار صدای پزشکان قرار گرفت، جبهه احیاء نظام پزشکی برنامه ها و راهکارهای خود را تشریح کرد.

  1. تلاش عاجل برای اصلاح ساختار اداری درونی سازمان نظام پزشکی و مدیریت و ساماندهی مناسب نیروهای اداری در جهت افزایش کارآمدی و چابک نمودن سیستم برای ارائه خدمات مطلوب به اعضاء.

  1. تلاش برای تشکیل کارگروه اختصاصی جهت بررسی و پیگیری مشکلات پزشکان جوان.

  1. تلاش برای تشکیل کارگروههای صنفی رشته های مختلف تخصصی در نظام پزشکی جهت مشارکت فعالان رشته های تخصصی در خصوص مشکلات صنفی خودشان ذیل شورای عالی نظام پزشکی و بعنوان اتاق فکر، تا نمایندگان حوزه های مختلف پزشکی، متولی و پیش برنده مطالبات خود از طریق ظرفیت های نظام پزشکی باشند.

  1. تلاش برای اجرایی شدن قانون بهره وری مشاغل در خصوص اعمال ضریب ۱٫۲ برای شیفت های عصر و ضریب ۱٫۵برای شیفت های شب پزشکان.(در متن قانون مذکور، پزشکان نیز قید شده ولی وزارت بهداشت خارج از ضوابط قانونی، پزشکان را از این قانون مستثنی کرده است).

  1. پیگیری پرداخت حقوق پزشکان طرحی عمومی و متخصص طبق قانون استخدام کشوری.

  1. پیگیری پرداخت حقوق دستیاران رشته های تخصصی پزشکی طبق قانون کار و حقوق و دستمزد.

  1. پیگیری اعمال سالهای دوره دستیاری تخصصی بعنوان سنوات خدمت و پرداخت بیمه طبق قانون کار.

  1. تلاش برای جلوگیری از تبعیض مالیاتی پزشکان و اعمال مالیات های سنگین به کارانه و دستمزد پزشکان برخلاف قوانین موجود.

  1. تلاش برای حفظ وجهه صنفی و خدماتی سازمان نظام پزشکی و بر حذر بودن از ملاحظات سیاسی و دولتی در اتخاذ تصمیمات و اقدامات سازمان نظام پزشکی به منظور صیانت از حقوق پزشکان و بیماران و تمرکز بر بهبود و تقویت رابطه مثبت پزشک و بیمار.

  1. تلاش برای جلوگیری از اعمال مجازات زندان در خصوص قصور و تقصیر پزشکی.

  1. تلاش در خصوص تحقق، تقویت و تثبیت عاملیت تعیین تعرفه های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی.

  1. تلاش جهت تشکیل واحد دادیاری پزشکان جهت حمایت مصداقی از حقوق عمومی اعضا.

  1. تلاش برای تشکیل و تقویت نهاد حقوقی پشتیبان پزشکان در خصوص شکایتهای حرفه ای و اعمال ممنوعیت شکایت از پزشکان از طریق چند مرجع(نظام پزشکی،دادسرا…). بدینصورت که وقتی پزشک از یک شکایت در مرجع قانونی تبرئه گردید، شکایت شاکی در مرجع ثانی قابل پذیرش نباشد.

  1. شفافیت در انعکاس اطلاعات جلسات شورای عالی و علنی نمودن جلسات و صدور مجوز برای نمایندگان رسانه ها و جامعه مدنی جهت حضور در جلسات بعنوان ناظر مگر در موارد خاص

  1. تلاش برای ارتقای امنیت شغلی و روحی و روانی کادر پزشکی در محل ارائه خدمت از طریق وضع و تقویت و اجرای قوانین بازدارنده و مجازات خاطیان و متجاوزین به امنیت همکاران در مراکز بهداشتی و درمانی.

  1. پیگیری موثر و ممانعت از ادامه فعالیت افراد غیرپزشک و غیر مجاز که بدون کسب دانش آکادمیک، در زمینه طب سنتی یا سایر خدمات پزشکی مانند شکسته بندی، طب سوزنی، تزریق ژل و بوتاکس و لیزر و موارد مشابه فعالیت می کنند.

  1. تلاش برای منطقی کردن ساعات و حجم کاری کادر پزشکی اعم از دستیاران پزشکی و پزشکان عمومی و متخصصین بخصوص در مراکز دولتی و افزایش راندمان کاری و مادی همکاران طبق قوانین کار موجود، بمنظور ایجاد تعادل میان شغل و زندگی خصوصی و حفظ تندرستی همکاران جهت افزایش طول عمر خدمتی پزشکان و ارتقای کیفیت خدمات به بیماران

  1. تلاش برای لغو ممنوعیت فعالیت همزمان دولتی و خصوصی از طریق نهادهای تقنینی مربوطه بر خلاف قانون کار و حق شهروندی استفاده دلخواه از وقت آزاد و نیز اجرای بدون تبعیض قوانین ممنوعیتی جهت برقراری عدالت بین بخشی.

  1. تلاش برای ملزم نمودن سیستم مدیریتی بهداشت و درمان برای اصلاح و اجرای صحیح طرح تحول سلامت و بسط صحیح پروژه نظام ارجاع و پزشک خانواده

  1. اعمال نظر در مسایل اموزشی طبق اساسنامه و در تعامل با معاونت آموزشی وزارت بهداشت جهت جلوگیری از تغییرات شتابزده و بدون پشتوانه ی علمی و نیز تعامل با مسئولان در جهت کمک به برگزاری عادلانه و بی حاشیه ی آزمونهای دستیاری، دانشنامه و…

  1. تلاش در جهت ارتقای پژوهش در چارچوب اساسنامه و جلوگیری از تخلفات حوزه ی پژوهشی که در مواردی منجر به لطمه به اعتبار علوم پزشکی ایران در جهان شده است.

  1. پیگیری تشکیل شورای عالی بیمه

  1. ارائه گزارش مالی سالانه به اعضا از طریق سامانه سازمان در خصوص درآمد و هزینه های سازمان بمنظور ایجاد شفافیت مالی و نیز ارائه گزارش عملکرد سالانه به اعضاء در خصوص میزان تحقق برنامه ها و وعده ها.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7