نظام سلامت

هاشمی: تلاش برای پایدار کردن منابع مالی از برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم است

به گزارش صدای پزشکان به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارایه برنامه های خود طی ۴ سال اخیر پرداخت و افزود: برنامه های ۴ سال گذشته نشان داد که در حوزه هایی همچون بیمه سلامت همگانی، مراقبت های سلامت، پیگیری منابع مالی مورد نیاز، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، مدیریت بحران در حوزه دارو، اجرای گام به گام نظام ارجاع، ارایه راهکارهایی برای نیروی انسانی در مناطق محروم، واقعی کردن تعرفه ها و سایر موارد اقداماتی صورت گرفته است.
وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان ادامه داد: به دنبال آن هستیم، تا ۶ اولویت را به عنوان اصول اصلی در دستور کار قرار دهیم که از جمله آنها تداوم و ارتقا و نهادینه کردن طرح تحول سلامت، استقرار نظام ارجاع و اجرای نوآوری ها در زمینه آموزش و پژوهش، همچنین تامین منابع مالی پایدار و متعادل کردن هزینه ها و درآمدها از جمله اهداف این وزارتخانه در دولت دوازدهم خواهد بود.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: براساس آنچه که رئیس جمهوری وعده داده است، در ۳ ماهه نخست آغاز به کار دولت دوازدهم شورای اقتصاد تشکیل جلسه خواهد داد، تا مشخص شود باید چقدر از منابع عمومی به این حوزه اختصاص یابد.
وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان تاکید کرد: همچنین تجمیع بیمه ها، خرید راهبردی و اقتصاد سلامت از جمله برنامه های وزارت بهداشت در دولت آتی است.
«محمد حسین قربانی» نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در این نشست تاکید کرد: باید تمام برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم حول محور قانون و اجرای برنامه ششم توسعه باشد، تا فعالیت های صورت گرفته این وزارتخانه مشخص شود.
«حیدرعلی عابدی» نماینده مردم اصفهان با تاکید بر ضرورت اجرای گاید لاین ها و سیستم ارجاع گفت: بحث شفاف سازی منابع و خدمات از جمله دغدغه ها به شمار می رود این درحالی است که در برنامه های وزارت بهداشت بحث مراقبت در منزل، کاهش بار مراقبتی از دوش خانواده ها باید مورد توجه قرار گیرد.
«همایون هاشمی» نماینده مردم شاهین دژ در مجلس نیز با بیان اینکه باید در این دوره تعیین تکلیف بدهی ها مشخص شود، افزود: واقعیت آن است که بسیاری از این هزینه ها با پیشگیری مدیریت می شود و می توان بسیاری از هزینه ها را کاهش داد و از سوی دیگر آموزش و مشوق های لازم برای پرسنل پایین دستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
«بهروز بنیادی» نماینده مردم کاشمر در مجلس نیز تاکید کرد: در دولت یازدهم سه مورد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت مطرح شد که به نظر می رسد وزارت بهداشت باید در این دوره بر این سه مورد تاکید کرده و نقاط ضعف آن را برطرف کند.
وی یادآور شد: هیات امنای ارزی و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارتخانه از مواردی بود که در این تحقیق و تحفص مورد اشاره قرار گرفت؛ از سوی دیگر اجرای طرح تحول بار مالی زیادی به بیمه ها تحمیل کرد و به همین سبب بیمه ها با انباشت بدهی ها روبرو شدند که می طلبد این موارد نیز بررسی شود.
گفتنی است در ادامه وزیر بهداشت بعد از استماع صحبت های نمایندگان بر این امر تاکید کرد که بدون شک اجرای قوانین را در صدر برنامه های خود قرار خواهیم داد و با تعامل مجلس به رفع مشکلات حوزه سلامت کمک خواهیم کرد.
وی یادآور شد: اگر قرار باشد، هزینه های سلامت مدیریت شود لازم است تا منابع پایداری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوان بر اساس همان منابع برنامه های خود را پیش برد.
«سیدمحمد بطحائی» نیز با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیدگاه ها و برنامه های خود را برای نمایندگان ارایه کرد.
وی یادآور شد: شاه بیت توسعه آموزش و پرورش اقتصاد آن است که بدون شک باید مورد تاکید قرار گیرد زیرا همواره این موضوع مورد توجه بوده است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یادآور شد: باید با همکاری نمایندگان به سرعت حرکت کرد که در نخستین گام حذف کنکور از جمله اهداف این وزارتخانه خواهد بود و باید با کمک وکلای ملت کنکور را به سمتی حرکت داد تا به حوزه آموزش و پرورش لطمه وارد نشود.
به گزارش خانه ملت، بطحائی تاکید کرد: بدون شک نخواهیم گذاشت فضای سیاسی بر بدنه وزارت آموزش و پرورش حاکم شود و در این راستا امید است بتوان نظام انتخاب مدیران را طراحی کرده تا از اعمال سلیقه جلوگیری کنیم.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7