نظام سلامت

ارتقای سلامت، محافظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمانی و پاسخگویی به نیازهای پزشکی مردم، سه هدف اصلی وزارت بهداشت

دکتر حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و سخنگوی این وزارتخانه امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تشریح مهم‌ترین اهداف اصلی نظام سلامت، به پرسش‌های مختلف خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داد.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی در ابتدای این نشست به تشریح مهمترین شاخص‌ها و معیارهای سنجش نظام سلامت که مورد توافق همه مجامع بین‌المللی، دانشگاهی و نیز سازمان جهانی بهداشت است، پرداخت و گفت: سه هدف اصلی برای حوزه سلامت، مورد توافق همه صاحبنظران این حوزه قرار دارد.

دکتر حریرچی، «ارتقای سلامت»، «محافظت مالی از مردم در برابر مخاطرات ناشی از بیماریها» و «پاسخ‌گویی به نیازهای پزشکی مردم» را سه هدف اصلی نظام سلامت عنوان کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: منظور از «ارتقای سلامت» ، امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، جلوگیری از مرگ نابهنگام و زودرس است و در عین حال کیفیت زندگی نیز در این شاخص جای می‌گیرد.

دکتر حریرچی به معلولیت‌های ناشی از بیماری‌ها و از دست رفتن سن مفید ناشی از بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: بیماری‌های روانپزشکی «اسکیزوفرنی» و «افسردگی دوره‌ای» دو بیماری از ۱۰ بیماری دنیا هستند که به نوعی باعث از دست رفتن عمر و ناکارایی افراد می‌شوند ضمن این که برخی از کشورها هزینه‌های ناشی از بار این بیماری‌ها را نیز محاسبه کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین بر ضرورت اولویت‌بندی امور درمانی و هزینه‌ها براساس معیارهای علمی تاکید کرد.

دکتر حریرچی در ادامه گفت: در سال ۹۲  به طور متوسط هر ایرانی ۱۰٫۶ بار (به طور میانگین یکبار در ماه) به مراکز بهداشتی درمانی و خصوصی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: در بخش بستری نیز ۱۰ درصد مردم، در سال یکبار در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه این نشست به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7