فرهنگی

بودجه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت فقط سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت صرفا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که این بودجه تنها برای برگزاری نیمی از برنامه‌های فرهنگی این وزارت در کشور کفایت می‌کند.

به گزارش صدای پزشکان به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسام الدین علامه، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در جلسه با مدیران معاونت فرهنگی و روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بحث کار آمدی نظام است، گفت: مفهوم کارآمدی نظام در دیدگاه رهبری این است که عموم مردم از نظر اقتصادی، رفاهی، خدمات اجتماعی و فرهنگی  وضعیت مطلوبی داشته باشند و تنها راه تحقق این مطالبه، تامین نیاز های مردم با طیف گسترده ای از سلیقه ها و دیدگاه های متفاوت آنان است.

وی ادامه داد: قطار جمهوری اسلامی باید دارای واگن های متفاوت باشد تا افراد تمام دیدگاه های خود را در آن بطور آزادانه و در چارچوب قانون اساسی بیان کنند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با انتقاد از نبود نگاه جامع و علمی به حوزه فرهنگی در وزارت بهداشت ادامه داد: بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت هم اکنون ۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است که این بودجه تنها برای برگزاری نیمی از برنامه های فرهنگی در کشور کافی است همچنین برای تحقق این نگاه جامع باید، حساسیت مسئولین در زمینه های تخصیص بودجه، ایجاد ساختار تشکیلاتی فرهنگی و ایجاد مراکز فکر در وزارت بهداشت افزایش یابد.

در ادامه حجت الاسلام احمد منزه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری تبدیل نشدن دانشگاه های کشور به باشگاه احزاب است، گفت: دانشگاه های کشور به فرموده رهبری باشگاه احزاب نیستند و هیچ حزبی نمی تواند دانشجویان را سپر فعالیت‌های سیاسی خود قرار دهد و تا جایی که ممکن است، باید سعی شود کانون های قدرت واعمال فشار را از فضای دانشگاه های کشور حذف کرد.

وی ادامه داد: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور کارهای فرهنگی بسیار وسیعی انجام شده است ولی متاسفانه هزینه مسائل فرهنگی به شدت پایین است و نگاه فرهنگی را باید در سطح کشور اصلاح کرد.

احسان نظری، مدیر کل حراست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه با تاکید براینکه جایگاه حراست داشتن نگاه خاص تشکیلاتی و امنیتی به دانشجویان است، بیان کرد: نگاه اساسی مسئولان حراست در کشور، جلوگیری از سوءاستفاده از آزادی های مشروع دانشجویان، رعایت چارچوب های اخلاقی و دینی در دانشگاه هاست و برای تحقق این اصول باید رفتار دانشجویان را ریشه ای و اعتقادی اصلاح کرد.

جمیل صادقی فر، معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت وزارت بهداشت، اولویت اصلی این معاونت را ارائه خدمات بهینه به دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای پیشبرد بیشتر اهداف خود نیاز به توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت در قالب تخصیص اعتبار دارد، باید اهداف کوتاه مدت این معاونت از سوی وزارت مطبوعه مد نظر قرار گیرد.

تعمیق باورهای فرهنگی در بین دانشجویان، دور شدن برنامه های فرهنگی از فعالیتهای جناحی، دادن پیوست به تمامی برنامه ها با رویکرد فرهنگی، توجه ویژه تر وزارت برای توسعه زیر ساخت های دانشگاه، اختصاص بودجه مستقل به کارهای فرهنگی، ابلاغ سیاست‌های فرهنگی وزارت به دانشکده ها از جمله محور سخنان در این جلسه بود.

 

درباره نویسنده

میز خبر صدای پزشکان

Subscribe
مرا مطلع کن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Powered by Themes24x7